فرمانده انتظامی استان ایلام از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پراید با بیش از 14 میلیون ریال خلافی در شهر دهلران خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 08 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، سردار علی دولتی گفت: این خودرو، در زمانی که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دهلران مشغول کنترل ترافیک و ساماندهی تردد خودروها در معابر شهری بودند، به علت ارتکاب تخلف متوقف شد.
وی اظهار کرد: پس از توقیف و سپس استعلام از سامانه راهور مشخص شد خودروی مذکور بیش از 14 میلیون ریال جرایم معوق دارد لذا برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو مذکور متوقف و تا سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.
سردار دولتی افزود: براساس قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بیش از 10 میلیون ریال باشد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو برابر مقررات توقیف و از ترددش در معابر جلوگیری می شود.

**** سرعت غیر مجاز منشا حوادث ترافیکی وحشتناک است
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: سرعت مناسب هنگام رانندگی جز اصول اساسی رانندگی ایمن برای کسانی که می خواهند یک عمر در کنار خانواده از رانندگی لذت ببرند.
سرهنگ نوراله خادم گفت: رعایت احتیاط در رانندگی از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می شود که بدون شک پیروی از این عامل پیشگیری کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.
وی تاکید کرد: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی از افراد ترس محسوب نمی شود و به این معناست که راننده برغم داشتن حق قانونی در برخی موارد توجه بیشتری به جوانب دارد.
به گفته خادم، راننده با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان دیگر، عابران پیاده یا سایر مسایل اتفاق بیفتد این حق را برای جلوگیری از خطر احتمالی با رعایت احتیاط مورد استفاده قرار می دهد.
وی اظهار کرد: رعایت احتیاط در همه مواقع حداقل نتیجه ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده و خیابان های درون شهری می شود.
سرهنگ خادم با اشاره به اینکه در کوچه ها و میادین بدلیل حجم بالای تردد عابران پیاده، حداکثر سرعت خودرو از نظر کارشناسان 30 کیلومتر تعیین شده است، گفت: یک راننده خوب برای جلوگیری از هر گونه خطر از افزایش سرعت در این نواحی پرهیز و یا با احتیاط به محض مواجه شدن با چراغ چشمک زن زرد از سرعت خود می کاهد و هنگام رسیدن به تقاطعی با چراغ چشمک زن قرمز ایست کامل کرده و پس از رعایت حق تقدم اقدام به عبور می کند.
وی یادآور شد: رانندگی با سرعت مطمئنه یکی از روش های کنترل بر نفس و تربیت روان و نوعی ورزش روانی برای ایجاد و تقویت کنترل بر اراده است و در واقع رانندگی های خطر آفرین با سرعت غیر مجاز و رفتارهای ناشایست و غیر قانونی شخصیت راننده خاطی را در ذهن دیگران بد جلوه می دهد.
رییس پلیس راهور ایلام از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد در معابر شهری و برون شهری با سرعت مطمئن حرکت کرده و هرگز، کمبود وقت خود را با سرعت غیر مجاز جبران نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار