معاون فرماندار پارس آباد مغان از آزادسازی 360هکتار از اراضی حریم کانال های انتقال آب، زهکش ها و بستر رودخانه مرزی ارس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 08 August 2015
به گزارش روز شنبه ایرنا، یاسر ندایی در جلسه جلسه شورای حفاظت از منابع آب مغان گفت: افراد سودجو و فرصت طلب بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند که با هماهنگی و حکم دادستان و همکاری نیروی انتظامی و امور آب مغان آزادسازی شد.
وی با بیان اینکه وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز در منطقه موجب رشد و شکوفایی اقتصادی، توسعه کشاورزی و دامپروری و اشتغال زایی شده است،افزود: طرحهای آبرسانی شبکه پایاب خدا آفرین ، پمپاژ دشت فتحعلی و خلیلو از طرح های مهم آبی منطقه است که با تکمیل و بهره برداری از آنها شاهد تحول اساسی در این شهرستان خواهیم بود.
ندایی از ذخیره سازی بیش از 800 میلیون متر مکعب آب پشت سد خدا آفرین خبر داد و افزود: گرچه برای زراعت کشت ثانویه مشکل آب نخواهیم داشت ولی مسوولان ذی ربط فرهنگ سازی بین کشاورزان در خصوص مصرف بهینه و مدیریت صحیح آب را فراموش کنند.
وی به شروع عملیات اجرایی احیای کانال قدیمی سربند با 180میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: طرح احداث سدهای بیله سوار و دیکداش در محموع با ذخیره سازی 680 میلیون متر مکعب آب از اوایل سال 95 شروع خواهد شد.
او با اشاره به اهمیت دریاچه شهرک آیت الله غفاری، اظهار کرد: فاز اول لایروبی این دریاچه با 60میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع شده و هم اکنون حدود 12درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
اقایان اگر عرضه دارند خود کانال را آزاد سازی بکنند حاشیه پیشکش. کانال بخش 8 کشت و صنعت مغان به هندوانه کارهای اصفهانی اختصاص یافته که یک ریال سود برای استان ندارند اصفهانی ها حتی کارگر و تراکتور را از شهر های خودشان می آورند . غیر از سودی که مواد فروش های منطقه و مدیران بدست می آورند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار