کد خبر: ۷۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 24 April 2019

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/4/485175_709.jpg

موقعیت استراتژیک و ژئوپولیتیکی شهرستان جدیدالتاسیس اصلاندوز در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، منطقه آزاد تجاری جلفا و دشت مغان، استان آذربایجان شرقی و اردبیل، جنگلهای رویایی قاراداغ و رود مقدس آراز و جامعه سنتی عشایری و جامعه مدرن شهری منطقه؛ حساسیتهای زیادی را در جهت توجه بیشتر به محرومیت زدایی و توسعه کیفی و کمی توانمندیهای این نگین تاریخی شمال غرب کشور ایجاد می نماید.

حافظه تاریخی مردم و اسناد اداری موجود نشان می دهد؛ برخورداری و فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه اصلاندوز قدمتی به تاریخ توسعه و عمران آن دارد لیکن به جرات می توان گفت که پروژه درمان بستر اصلاندوز؛ بزرگترین طرح بهداشتی و درمانی آن در طول تاریخ است که با فراز و فرود های بسیاری همراه بوده است.

ناگفته پیداست که احداث، تکمیل، تجهیز، راه اندازی و بهره برداری از آن چقدر در جهت بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی و توسعه زیرساختهای شهری منطقه موثر و مفید واقع خواهد شد؛

سفر ارزشمند و حضور میدانی نماینده ویژه وزیر محترم بهداشت و درمان به منطقه؛ جناب آقای دکتر حیدری در واپسین روزهای فروردین ۹۸ و اخبار غیررسمی در خصوص افتتاح قریب الوقوع این پروژه مهم؛ نویدبخش سالی پر خیر و برکت برای شهرستان جدیدالاحداث اصلاندوز و مردم ایثارگر و شریف آن خواهد بود.

لیکن توجه به اصول مدیریتی اثربخشی و کارآمدی و بهره وری در منابع و مصارف؛ این سرباز کوچک نظام سلامت را بر آن می دارد تا موارد متعددی را به استحضار مخاطبین بزرگوار برسانم، که بی شک مد نظر کارشناسان امر و مدیران دلسوز و تلاش گر منطقه ای و استانی نیز بوده است.

۱. با توجه به تحولات اداری - سیاسی منطقه؛ نیازسنجی ها؛ چالشها؛ پتانسیلها و آینده نگری های دقیق، تدوین برنامه و سند جامع بهداشت و درمان منطقه از ضروریات اساسی توسعه اصلاندوز است تا چراغ راه برنامه ریزان و مدیران در اجرای پروژه ها و تخصیص منابع در حوزه بهداشت و درمان منطقه گردد.

۲. پروژه درمان بستر اصلاندوز قدمتی نزدیک به یک دهه دارد و این تاخیر طولانی در بهره برداری از آن لزوم بازنگری در اهداف، طرح توجیهی و کارکردهای تعریف شده آن؛ به منظور تناسب با شرایط روز منطقه را دو چندان می کند.

۳. مشکلات ساختمانی پیش آمده و آسیبهای وارده بر سازه پروژه در طول این یک دهه ؛ لزوم مشارکت فعال و مسئولانه دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ معاونت محترم عمرانی استانداری و سازمان نظام مهندسی شهرستان را به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم و تضمین ایمنی سازه آن را بیش از پیش ضروری و حائز اهمیت می کند.

۴. مدیریت زمان اصل مهمی در کارآمدی هر پروژه ای می باشد بنابراین لازم و ضروری است تا کلیه اقدامات اداری و فنی لازم برای رفع نواقص موجود، تجهیز فیزیکی، تصویب چارت سازمانی، بکارگیری نیروی انسانی و پشتیبانی های اداری ، ستادی و فنی پروژه متناسب با سند جامعه توسعه بهداشت و درمان منطقه و اهداف و رسالت های بروزرسانی شده طرح آغاز و اجرایی گردد.

۵. نظر به تصویب و ابلاغ تحول اداری و سیاسی - اجتماعی اصلاندوز و منفک شدن بخش اصلاندوز از شهرستان پارس آبادمغان و تبدیل آن به هویت اداری مستقل با عنوان شهرستان اصلاندوز؛ لازم و ضروری است تا بصورت مدیریت شده، روند اداری و فنی استقلال شبکه بهداشت و درمان شهرستان اصلاندوز به منظور مدیریت متمرکز و مستقل بهداشت و درمان منطقه آغاز گردد تا برکات عیدانه ارزشمند و تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم شریف و زحمت کش منطقه عینیت یافته و کام مردم شیرین و گوارا گردد.

سلیمان باقی پریخانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار