مدیر کل میراث فرهنگی البرز، خانه آیت الله طالقانی، خانه احمد شاملو و خانه دکتر محمد مصدق را سه ظرفیت بزرگ البرز برای جذب گردشگر عنوان کرد.
کد خبر: ۷۳۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 24 April 2019

حجت‌الاسلام فخرالدین صابری گفت: منزل آیت الله طالقانی در طالقان، منزل احمد شاملو شاعر نامدار در شهرستان فردیس و منزل دکتر محمد مصدق در احمدآباد شهرستان نظرآباد، هر کدام از مقاصد جذاب گردشگری محسوب می‌شود و افراد زیادی علاقه‌مند به بازدید از این مکان‌های تاریخی و فرهنگی هستند.

وی اضافه کرد: در خصوص خانه دکتر مصدق لازم است  گفته شود که ما مخالف بهره‌برداری‌های ناصواب و پرداختن به حاشیه‌سازی سیاسی در ارتباط با ایشان هستیم.

صابری ادامه داد: برخی از کسانی که به دنبال بهره‌برداری نادرست از شخصیت مرحوم مصدق هستند هیچ هماهنگی با افکار، عقاید و باورهای دینی مرحوم مصدق ندارند؛ مرحوم مصدق را ما در کشور ایران به عنوان یکی از  پرچمداران مبارزه با استعمار می‌شناسیم ولی می‌بینیم برخی افرادی که خودشان در خدمت استعمار هستند امروز با سوء استفاده از نام مرحوم مصدق به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی هستند، در حالی که ایشان مهمترین اقدامی که انجام داد و موجب حسن شهرتش شد  آزاد‌سازی  صنعت نفت از یوغ استعمار انگلستان و ملی کردن آن بود که به همین جهت هم مورد محاکمه قرار گرفت و تا آخر عمر در حبس خانگی به سر برد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: هستند کسانی که انجام مناسک حج را به سخره گرفته و می‌گویند ما پول خود را به عربستان نمی‌دهیم اما سنگ شخصیتی(مصدق) را به سینه می‌زنند که در وصیت نامه‌اش توصیه می‌کند حج انجام نشده‌اش را نیابتاً مرحوم آیت الله طالقانی انجام دهند، این حاشیه‌سازی‌ها همگی بر خلاف عقاید و افکار مرحوم دکتر مصدق بوده و هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مانعی برای بازدیدهای عمومی از  خانه دکتر مصدق به عنوان برگی از تاریخ معاصر وجود نداشته باشد.

بهمن ماه سال گذشته مدیرکل میراث فرهنگی البرز به بازسازی و حفظ بنای خانه مصدق اشاره کرده و گفته بود: چند ماه اخیر و همزمان با سفر وزیر اطلاعات این موضوع، مطرح و مقرر شد برای بازسازی این مکان و حفظ اسناد موجود، سازمان میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار