قائم مقام رييس دادگستري يزد:
قائم مقام ريیس کل دادگستری استان یزد با بيان اين اصل حقوق شهروندی سرلوحه كارها در قوه قضاییه است، افزودن کیفیت دادرسی و كسب اعتماد عمومی و رضایت مردم را اهدف اصلی این قوه ذكر كرد.
کد خبر: ۷۴۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 06 May 2019

«سیدرضا سجودی» در مراسم توديع و معارفه ريیس دادگستری شهرستان تفت با اشاره به اهميت استقلال قوه قضاییه، اظهار کرد: استقلال به این معنا نیست که این قوه به صورت جزیره‌ای عمل کند بلکه هر سه قوه در نظام جمهوری اسلامی ایران، باید مکمل یکدیگر باشند و قوه قضاییه نیز در این راستا تعامل و همکاری با قوای دیگر را ادامه خواهد داد.

وي افزود: در شهرستان تفت نیز برای جلب رضایت مردم ضروری است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌های شهرستان، دستگاه قضایی را یاری کنند.

سجودی با بیان این که هدف قوه قضاییه ارائه گزارش آماری عددی و کمی نیست، گفت: افزودن کیفیت دادرسی و به دست آوردن اعتماد عمومی جامعه و همچنین رضایت مردم اهدف اصلی این قوه است.

وی با بیان این که در جامعه اسلامی مردم دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، تصریح کرد: آنچه از آن به عنوان حقوق شهروندی در جامعه و توسط ريیس محترم جمهور مطرح شده است، همان حق و جایگاه ویژه مردم بوده و نظام نیز برای اجرای این حق مردم، همواره در حال تلاش است و برنامه‌های خوبی را عملیاتی کرده که این اصل در قوه قضاییه نیز سرلوحه کارها قرار دارد.

قائم مقام ريیس کل دادگستری استان ادامه داد: سیستم قضایی برای رسیدن به اهداف مدنظر خود، نیازمند یاری همه افراد و مسئولان است و هر فردی با روش و شیوه خود این مهم را انجام دهد.

سجودي در پايان نيز تغییر در قوانین انتخاب دادستان را دلیل طولانی شدن انتخاب دادستان جدید شهرستان اعلام و اظهار امیدواری کرد كه دادستان شهرستان تفت نیز هرچه سریعتر انتخاب شود.

«محمد محامدی» فرماندار تفت نیز در اين جلسه با اشاره به اهمیت سه مقوله دارای مهم در جامعه و ارتباط این حوزه‌ها با قوه قضاییه، اظهار کرد: قوه قضائیه با سه مقوله عدالت، امنیت و آسایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن‌ها ارتباط دارد.

وی در همین رابطه افزود: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه، اجرای عدالت در جامعه است که با وجود قضات مومن و متعهد در این قوه این موضوع محقق می‌شود. از طرفی درباره امنیت هر چند نیروهای نظامی و امنیتی عامل اصلی و برقرارکننده امنیت در جامعه هستند اما دستورات قضایی نقش تعیین‌کننده‌ای را خواهد داشت.

محامدی با بیان این که فراهم کردن آسایش مردم به نوعی وظیفه نهادها و دستگاه‌های دولتی است، گفت: با بررسی دقیق متوجه می‌شویم که بسیاری از این موارد با کمک دستگاه قضا میسر می‌شود و البته در بوجود آمدن آسایش جامعه نیز همکاری قوه قضاییه در پیشگیری جرایم و حمایت از سرمایه گذاری قانونی در بخش اقتصاد مشهود است.

این مسئول ضرورت همکاری قوه قضائیه با حمایت از سرمایه‌گذاری قانونی و سرمایه‌گذاران را در راستای تحقق شعار سال «رونق تولید» عنوان کرد.

گفتني است؛ در اين مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات سه ساله «عباس فرقانی» تقدیر و «مهدی زارعی» به عنوان ريیس جدید دادگستری شهرستان تفت معرفی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار