کد خبر: ۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 09 August 2015
خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: اگر توانستیم ۶ کشور قدرتمند دنیا را به پای میز مذاکره بکشانیم به برکت خون شهدا و قلم نافذ خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ابراهیم طاهرنژاد در مراسمی که به مناسبت یاد و خاطره شهدای خبرنگار در مرکز فرهنگی شاهد و ایثارگران رشت برگزار شد با بیان اینکه دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است، اظهار داشت: دهکده کوچک جهانی توسط خبررسانی اداره می‌شود و خبرنگاران سنگرداران عرصه جنگ نرم و فرماندهان عرصه فرهنگی هستند و ما باید این کارآمدی را به رخ همگان بکشیم.

وی پایبندی به اصول جامعه اسلامی را در امر خطیر خبرنگاری بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای خبرنگار همچون خبرنگار شهید صارمی در خبرهای خود گزینشی و جانبدارانه عمل نکرده و جان خود را به پایبندی اصول و عقاید اسلامی گذاشتند؛ خبرنگار همچون شهید، جسور و پایبند به اصول است و اگر دین و فرهنگ توامان در جامعه جا بیفتند به جامعه مقتدری دست خواهیم یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه خبرنگاران، فرهنگ و سبک شهدا را که جامعه  امروز ما به شدت به آن نیازمند است به نسل آینده منتقل می‌کنند گفت: این هنر اصحاب رسانه و به ویژه هنر خبرنگار است که با قلم خاص، حس درونی و انگیزش خود پل ارتباطی بین نسل گذشته، حال و آینده ایجاد می‌کند.

طاهرنژاد قلم خبرنگار را سلاح جامعه برشمرد وخطاب به این افراد گفت: قلم شما کار سلاح  را انجام می‌دهد و بسیاری از توطئه‌های دشمنان  بدین شکل خنثی می‌شود و بدون وجود خبر و خبررسانی، توسعه متوازن اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد نخواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوب است که خبرنگاران در این عرصه که شهدا مظهر قدرت هستند مانور دهند و بیابند که چگونه شهدا موجب اقتدار ملت سر افراز ما شده‌اند؛ شهید، حاضر، ناظر و موثر براعمال ماست بنابراین باید به سوی اخلاصی که شهدا رفتند گام برداریم.

طاهرنژاد تشکیل این جلسات را بهانه‌ای برای تجدید میثاق با شهدا دانست وخاطرنشان کرد: گیلان مفتخر به داشتن 8 هزار شهید است و نزدیک به 5 درصد از ایثارگران در این استان حضور دارند و اگر امروز توانستیم 6 کشور قدرتمند دنیا را به پای میز مذاکره بکشانیم  به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و قلم نافذ خبرنگاران امروز است.

وی افزود: همه ما بعد از خداوند متعال به شهدا مدیون هستیم و هرکس در هر پست و مقامی که باشد باید بدهی  و دین خود را به شهدای اسلامی بپردازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار