کد خبر: ۷۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 10 August 2015
مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان با بیان اینکه روزانه مصرف یک‌ لیتر شیر مورد نیاز مردم کشور است، گفت: مصرف شیر در کشور بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حشمت‌الله بهرامی در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد گزارشی از فعالیت شرکت پگاه را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع شیر ایران در سال 1333 با هدف بهبود بهداشت و تغذیه مردم و توسعه صنعت دامپروری ایجاد شد و توسعه یافت، اظهار کرد: این شرکت 70 پروانه ساخت و 16 پروانه استاندارد دارد.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان اخذ گواهینامه زیست‌محیطی را از اقدام‌های شرکت شیر پگاه عنوان کرد و افزود: در سال 89 موفق به پیاده‌سازی ایزو 22000 شدیم که محصولات ایمنی را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به صادرات یک‌هزار و 275 محصول پگاه، افزود: این صادرات بالغ بر 114 میلیارد ریال بود و امسال تولید هشت محصول جدید پگاه گیلان در برنامه این شرکت است.

بهرامی محصولات جدید را سه نوع پنیر، پنیر سنتی خاص و ... عنوان کرد و گفت: چهار محصول استریل در برنامه تهیه بوده که شیرهای طعم‌دار استریل است که در نیمه دوم امسال این محصولات تولید و روانه بازار می‌شود.

وی مصرف شیر در کشور را پایین دانست و یادآور شد: روزانه مصرف یک‌ لیتر شیر مورد نیاز مردم کشور بوده اما هنوز این مسئله به خوبی نهادینه نشده است.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان با بیان اینکه ارزش تغذیه شیر و فرآورده‌های لبنی را نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: تمام ارتباطات و پیام‌های عصبی سیستم انسان با کلسیم است و کمبود این ماده ارزشمند پوکی استخوان را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه لبنیات نباید از سبد غذایی مردم حذف شود، یادآور شد: پوکی استخوان در سنین بالا قابل جبران نیست بنابراین مردم باید ارزش تغذیه‌ای لبنیات را بدانند زیرا نقش مهمی در سلامت انسان دارد.

بهرامی مصرف نوشابه را موجب پوکی استخوان دانست و متذکر شد: رسانه‌ها در ترویج مصرف لبنیات به‌ویژه شیر نقش مهمی دارند.

وی در ادامه از دریافت نشان «سیب سلامت» به دلیل تولید شیر استریل غنی‌شده توسط شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال دو کاندیدای سیب سلامت برای محصولات شیر و خط تولید پنیر 400 گرمی را اضافه کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار