کد خبر: ۷۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 11 August 2015
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از برق‌رسانی به سه روستای رضوانشهر با استفاده از انرژی خورشیدی در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های افتتاحی شرکت توزیع برق گیلان در هفته دولت امسال اظهار کرد: هفته دولت تعداد 387 پروژه برق‌رسانی با اعتبار 16 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

وی از برق‌رسانی به سه روستای رضوانشهر با استفاده از انرژی خورشیدی در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: در مناطق دارای شرایط مناسب با هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی برق‌رسانی با استفاده از انرژی خورشیدی و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه برق‌رسانی به شش روستای گیلان با استفاده از انرژی خورشیدی در حال اقدام است، تصریح کرد: دهه فجر امسال پروژه‌های مذکور به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان به وجود یک‌میلیون و 280 هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: برق مشترکان مذکور از طریق 27 هزار کیلومتر کابل فشار متوسط 20 کیلوولت و فشار ضعیف با استفاده از 17 هزار پست برق تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 78 درصد از مشترکان برق گیلان خانگی هستند، بیان کرد: 47 درصد از برق مصرفی استان در بخش خانگی است و مابقی در دیگر موارد مصرف می‌شود.

طالبی، سرویس و تعمیر به‌موقع شبکه‌های برق را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 535 روستای گیلان برق‌دار است.

این مسئول با بیان اینکه گیلان مقام نخست پراکندگی توزیع برق در کشور را دارد، یادآور شد: رطوبت بالا موجب خوردگی تجهیزات در استان می‌شود و عمر تجهیزات را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از بدهی این شرکت به فروشندگان تجهیزات و پیمانکاران خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 70 میلیارد تومان در بخش احداث و توسعه شبکه‌های برق در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به آسیب برق سال‌های 83 و 86 به شبکه برق گیلان، افزود: اعتبارات خسارت برف در سال‌های مذکور را نتوانستیم جذب کنیم.

طالبی بسیاری از شبکه‌های برق گیلان را به طور موقتی خواند و بیان کرد: برطرف کردن مشکل زیرساختی برق استان نیازمند اختصاص اعتبارات کافی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار