مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به راندمان ۷۵ درصدی آبیاری گفت: راندمان آبیاری در مزارع و باغات استان کرمانشاه برای امسال از ۳۵ درصد سال گذشته، به ۷۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 11 August 2015
علی‌میر حسنی با اشاره به آمادگی اجرای سیستم نوین آبیاری برای 10 هزار هکتار از مزارع و باغات اظهار داشت: از ابتدای اجرای سیستم نوین آبیاری تاکنون بیش از 57 هزار هکتار از اراضی و باغات سطح استان به این سیستم مجهز شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بودجه‌ سال 94 برای ارائه تسهیلات به کشاورزان دریافت نشده است، افزود: با توجه به عدم دریافت بودجه امسال، حمایت از کشاورزان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری متوقف نشده است و سال گذشته در سطحی بیش از پنج هزار و 500 هکتار سیستم‌های مذکور اجرا شدند.

حسنی اجرای سیستم کلاسیک ثابت از نوع آبیاری بارانی را مورد توجه کشاورزان استان دانست و عنوان کرد: اجرای هر نوع از سیستم آبیاری به فشار شبکه بستگی دارد و در مزارع و باغات سطح استان سیستم آبیاری قطره‌ای کم فشار نیز استفاده می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش راندمان آبیاری در سطح مزارع و باغات استان نسبت به پنج سال گذشته رشد مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات سبب افزایش راندمان 75 درصدی شده است.

وی اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر و خسارت به مزارع و باغات توجه کشاورزان را به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری جلب کرده است و در برنامه ششم توسعه نیز اجرای این سیستم برای 170 هزار هکتار از اراضی مد نظر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار