کد خبر: ۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 12 August 2015
طراح و مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان رشت از شناسایی 20 نفر کودک خیابانی در راستای جمع‌آوری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در این شهر خبر داد.

جواد اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح پیشخوان مددکاری متکدیان در این شهر اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال جمع‌آوری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر رشت اجرایی شده است.

وی از شناسایی 20 نفر کودک خیابانی در راستای جمع‌آوری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در شهر رشت خبر داد و افزود: برخی از کودکان مذکور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در مناطق معلولین و جماران زندگی می‌کنند و از افراد محلی در استان هستند.

مؤسس موسسه آرامش دوگیتی گیلان میانگین درآمد کودکان خیابانی را روزانه 23 هزار تومان دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، 17.3 درصد از کودکان خیابانی حداقل یک بار در عمر خود الکل مصرف کردند.

اسماعیل‌‌پور با بیان اینکه 6.9 درصد از کودکان خیابانی شناسایی شده در شش ماه گذشته یک بار الکل مصرف کردند، تصریح کرد: 21 درصد از کودکان خیابانی تجربه رابطه جنسی را دارند.

طراح و مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان رشت متذکر شد: در بررسی‌ها مشخص شده کودکان خیابانی تحمل گرما و سرما، توقیف کالا، اهانت و کتک خوردن از همسالان و مردم و همچنین خفت‌شدن را تجربه کردند.

به گفته وی، طبق بررسی‌ها انجام شده مشخص شد 56 درصد از کودکان خیابانی از سن 14 سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کردند.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه 80 درصد از کودکان کار در شهر رشت دارای خانواده هستند، خاطرنشان کرد: بخشی کوچکی از کودکان مذکور توسط برخی گروه‌ها حمایت می‌شوند.

مؤسس موسسه آرامش دوگیتی گیلان بخشی از کودکان کار در رشت را نیازمند خواند و گفت: کودکان کار از حمایت دو نهاد حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نیاز است 20 مورد از کودکان خیابانی همراه مادران آنها جمع‌آوری شوند، اظهار کرد: تمام مادران کودکان خیابانی معتاد هستند.

اسماعیل‌پور متکدیان و افراد بی‌خانمان را پدیده‌ای توصیف کرد که روح جامعه را آزاد می‌دهد و یادآور شد: وجود متکدیان بی‌خانمان آسیب در آسیب محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار