رییس جمهوری آمریکا با ابراز رضایت نسبت به پیشرفت مذاکراتش با کره شمالی اعلام کرد نه در مورد ایران و نه در مورد شمالی عجله ای ندارد و وقت برای توافق با این دو کشور زیاد است.
کد خبر: ۷۵۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 30 June 2019

 

تابناک / دونالد ترامپ که به منظور بازدیدی دو روزه از کره جنوبی روز شنبه وارد سئول شد دقایقی پیش در کنفرانس خبری با «مون جائه این» رئیس جمهوری این کشور در سئول افزود به همین دلیل تحریم های آمریکا علیه کره شمالی ادامه دارد هر چند وضع فرق کرده است و شرایط با گذشته خیلی متفاوت است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بیست در ژاپن به اوزاکا سفر کرده بود روز گذشته (شنبه) بعد از اتمام این نشست دو روزه وارد کره جنوبی شد.
ترامپ روز گذشته نیز در نشست خبری بعد از اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن گفته بود که برای توافق با ایران زمان زیادی دارد.
او همچنین روز گذشته نیز در حاشیه دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در اوزاکا ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود: «ایرانی ها وقت دارند عجله‌ای هم در کار نیست فشار زمانی هم وجود ندارد».
رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: «من فکر می‌کنم در پایان، امیدوارم، این کار را انجام دهیم آنها اگر این کار را انجام دهند خیلی عالی است و اگر انجام ندهند شما در مورد آن خواهید شنید».
وی با تکرار ادعاهای خود گفت: انتخاب‌های فراوانی برای حمله به ایران داشتم اما زمانی که مناطق مورد نظر برای حمله انتخاب شد پرسیدم چند نفر کشته می‌شوند آنها هم گفتند ۱۵۰ نفر کشته می‌شود.
رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف رفتارهای کشورش در به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بی گناه در افغانستان، عراق، سوریه و یمن به اینکه تلفات این حمله برای من مهم بود اشاره کرد و مدعی شد: فکر کردم این تعداد کشته با سرنگونی یک پهپاد متناسب نیست به همین دلیل حمله را لغو کرد.

دیدار با رهبر کره شمالی در روستای پانمونجوم
ترامپ در ادامه کنفرانس خبری خود با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در سئول افزود که در روستای مرزی «پانمونجوم» واقع در منطقه غیرنظامی دو کره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد اما این دیدار کوتاه و در حد خوش و بش کردن است و هر دو طرف هم به انجام آن مایل هستند.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت که عجله ای برای برداشتن تحریم های کره شمالی در ارتباط با غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره ندارد و معتقد است آنچه امروز انجام می دهد گامی در مسیر درست است.
ترامپ با این حال ادعا کرد اگر او رییس جمهوری آمریکا نمی‌شد، جنگ بین آمریکا و کره محتمل بود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دونالد ترامپ ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار