کد خبر: ۷۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد شامگاه چهارشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر چرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی از قاریان، نشستی در محل شورای شهر چرام برگزار شد.

* این نشست که عدم حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث گلایه و شکایت قاریان شده بود، با حاشیه‌هایی همراه بود.

*حسین پورحسینی در این نشست با گلایه از عدم حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی‌ترین متولی امر آموزش قرآن‌کریم، اظهار کرد: امروز بحث‌هایی در خصوص بیمه فعالان قرآنی و موسسات تحت نظر اداره ارشاد داشتیم که بودجه زیادی برای این موسسات در نظر گرفته می‌شود، ولی متاسفانه مسئول ذیربط در جلسه حضور ندارد که جواب ما را بدهند.

این قاری برجسته کشور با اظهار تاسف از اینکه در شهرستان چرام، آنگونه که باید به بحث قرآن و آموزش آن اهمیت داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پتانسیلی که چرام به لحاظ قاریان و حافظان دارد، شاید در دیگر نقاط استان دیده نشود ولی متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محافل کشور ما در کنار تلاوت قرآن، برنامه ثابت تواشیح است، گفت: تواشیح برنامه سخت و پیچیده‌ای است که حتما باید یک گروه پنج نفره قاری و حافظ قرآن باشند که جمع کردن این گروه کاری سخت است اما در شهرستان چرام با وجود کمبودها این گروه شکل گرفت.

پورحسینی اضافه کرد: این گروه به یاری خداوند توسط جمعی از جوانان که از قاریان و حافظان ممتاز شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، در سال 89 تأسیس و رسالت فرهنگی قرآنی خود را شروع کرد که تاکنون اجراهای زیادی را در شهرستان‌های استان داشته است.

این قاری ممتاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به این مطلب که در کهگیلویه و بویراحمد، رتبه‌های برتر متعلق به شهرستان چرام است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت زیاد گروه‌های قرآنی از مسئولان انتظار حمایت داریم که متاسفانه تاکنون آنگونه که شایسته است، حمایت نشده‌ایم.

وی، افزود: ما نیازی به برگزاری محفل انس با قرآن نداریم چرا که از قدیم جو مذهبی داشته و مردم ما علاقمند به دین و مذهب هستند، نیاز شهرستان ما آموزش است که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

پورحسینی با متذکر شدن این مطلب که ما در چرام یک موسسه قرآنی بیشتر نداریم که آن هم مختص خردسالان و خواهران است، اظهار تاسف کرد که پای ثابت بیشتر خانواده‌ها کلاس‌های زبان و ورزش است.

قاری برجسته چرامی با گلایه از اینکه هیچگونه پشتوانه مالی در چرام برای برگزاری برنامه‌های قرآنی وجود ندارد، متذکر شد: مراسم‌های مذهبی را با هزینه‌های زیادی برگزار می‌کنیم ولی برای برنامه‌های قرآنی، بودجه‌ای نیست و این شایسته نیست که بین قرآن و اهل بیت تبعیض قائل شود.

پورحسینی با تاکید بر این مطلب که قاریان چرام توقع هیچگونه هدیه‌ای ندارند، ابراز گلایه کرد که بارها از سوی ادارات به ما بی‌احترامی شده که برای پول قرآن می‌خوانید، در صورتی ما از جیب خود هزینه می‌کنیم و هزینه کردن برای قرآن افتخار ماست.

وی در پایان پیشنهاد داد که اتاق فکر قرآنی با حضور فرماندار، امام جمعه و نهادهای فرهنگی جهت برنامه‌ریزی مراسم‌های قرآنی و بحث آموزش، تشکیل شود.

*در ادامه سیدناصر تقوی نیز با گلایه از عدم حضور متولیان فرهنگ در جلسه، ابراز کرد: کسی که می‌تواند در شهرستان از قاریان و مجمع قرآنی حمایت کند، اعضای شورا هستند که ما تاکنون کوچکترین حرکت و همکاری از شورا ندیده‌ایم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما نیامده‌ایم گلایه کنیم که به ما رسیدگی نشده یا پولی نمی‌دهند بلکه جمع شده‌ایم تا فکری به حال قرآن در شهرستان داشته باشیم.

وی ابراز گلایه کرد که جلسه به نام و متعلق به قاریان است ولی جای صحبت برای آنان نیست بلکه از یک طرف بحث امامزادگان مطرح است و از طرف دیگر تذکر که وقت تمام است.

ناصر جعفرزاده قاری دیگر چرامی نیز با بیان اینکه در کنار برنامه‌ها و تشکیلات اداری و پر رنگ کردن برنامه‌های جانبی دیگر هیچ سخنی از قرآن نیست، اظهار کرد: قرآن و عترت باید در کنار هم باشند ولی متاسفانه ما هیچ نقشی از قرآن در جلسات نمی‌بینیم.

وی، افزود: برای پایه‌ریزی برنامه‌های قرآنی نباید فقط روی یک سازمان محدود شویم بلکه ما نهاد و ارگان‌های دولتی زیادی داریم که بخش فرهنگی دارند و می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

این قاری قرآن با بیان اینکه همکاری بین بخشی در چرام نیاز است، متذکر شد: متاسفانه برخی ادارات ما به ضوابط آگاهی ندارند و وقتی به آنان مراجعه می‌کنیم می‌گویند با استان هماهنگ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار