همزمان با روز جهانی چپ دست ها
انجمن چپ دست‌های ایران به همت موسسه فرهنگی هنری ترنم اندیشه روشن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی چپ دست ها آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 13 August 2015
به گزارش تابناک یزد، فرزانه معصومیان دبیر انجمن چپ دستان ایران، درباره راه اندازی این انجمن گفت: هدف از راه اندازی این مجموعه غیرانتفاعی ، شناسایی و پرورش استعدادهای افراد چپ دست در جامعه ایران است که به دلایل مختلف مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر است.

وی تاکید کرد: این مجموعه تلاش خواهد کرد از هم افزایی توان و استعداد افراد مختلف (حتی راست دست ها) برای تغییر تلقی جامعه درباره افراد چپ دست استفاده کند. چپ دست ها به اعتراف افراد جامعه و طبق تحقیقات علمی ، به طور ذاتی دارای ویژگی های خاص و عمدتا دارای متوسط هوشی بالاتر نسبت به عموم جامعه هستند . اما مجبورند از وسایلی که برای راست دست ها طراحی شده استفاده کننند. کارت خوان ها، صفحه کلید رایانه ها، صندلی های آزمون ، دنده خودروها ، حتی قیچی و دربازکن ها فقط برای راست دست ها طراحی شده اند.

به گفته دبیر انجمن چپ دست های ایران ، فعالیت های این مجموعه یک مبارزه اجتماعی نیست و تنها تلاشی است برای اینکه به مدیران و قانون گذاران بگوییم چپ دست ها که 10 درصد افراد جامعه را تشکیل میدهند باید مورد توجه خاص باشند. همچنین چپ دست ها آماده اند با آموزش ، مشاوره و محتواهای خاص سهم بیشتری در پیشرفت کشور عزیزمان داشته باشند.

همچنین در میان بازیگران سینما لاله اسکندری، حمید جبلی، زیبا بروفه، بهنوش بختیاری، حامد کمیلی، مرجان محتشم، و هانیه توسلیو در میان ورزشکاران و بخصوص فوتبالیست ها کریم باقری، علیرضا نیکبخت واحدی، مهرزاد معدنچی، میثم منیعی، محسن خلیلی چپ دست هستند.

به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام موسسه فرهنگی هنری ترنم اندیشه روشن اولین همایش چپ دست های ایران به زودی در تهران برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mozhgankhorshidi
|
Romania
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
من چپ دستم ونیاز به راهنمایی دارم برای حضور در انجمن. مچکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار