شهردار منطقه یک شیراز گفت:به زودی نخستین مرکز تجمعات مردمی شهر شیراز در بولوار چمران و همچنین فرهنگسرای محمودیه شیراز به بهره برداری خواهد رسید و اولین کوچه باغ خاطره نیز که احیاگر سنت ها و ارزش های فرهنگی و هنری شیراز قدیم خواهد بود در محدوده باغ های مهدی آباد طراحی و ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 13 August 2015
غلامرضا شهریاری، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه یک و بافت متنوع فرهنگی ساکن در آن افزود: وجود بناها و آثار تاریخی ملی و بین المللی، تراکم جمعیتی بسیار بالا، تعدد دستگاههای دولتی و خصوصی موجود در این منطقه، انتظار خدمت از مدیریت شهری را در این منطقه افزایش داده است.
وی ادامه داد: ظرف 14 ماه گذشته تاکنون تلاش کرده ایم که به تمامی وعدهای داده شده به شهروندان در زمینه عمران و آبادانی در این منطقه عمل کنیم که با همکاری و همراهی شهروندان، شورای شهر، یاوران شورا و سایر اقشار و مجموعه ها به موفقیت های قابل توجهی در این زمینه نیز دست یافته ایم.
شهردار منطقه یک، با اشاره به بحث اصلاح، بهسازی، نوسازی و احداث معابر جدید در این منطقه گفت: طی این مدت اقدامات قابل توجهی در این زمینه بخصوص در خیابان ملاصدرا و محور زند و آزادی با رعایت استانداردهای روز عمرانی و شهرسازی و استفاده از مصالح مرغوب انجام شده است.
شهریاری افزود: 30 هزار متر مربع پیاده رو سازی و همسان سازی معابر و حدود یک میلیون و 200 هزار مترمربع روکش آسفالت با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که با هدف خدمات رسانی به شهروندان و ارتقای جایگاه منطقه انجام شده است.
او اضافه کرد: به زودی عملیات بهسازی محور چهار راه ملاصدرا و زرگری، میدان قصردشت و خیابان عفیف آباد، ستارخان و رودکی را که مورد توجه مخاطبان و گردشگران داخلی و خارجی است آغاز خواهد شد.
وی، اجرای حدود 40 هزار متر مربع آبیاری قطره ای در حوزه فضای سبز و طبیعت منطقه یک را بیانگر اهتمام ویژه شهرداری این منطقه به مساله کمبود آب دانست و ادامه داد: در حوزه زیست محیطی نیز با بهینه سازی پارکینگ بعثت و بهره برداری از باغ هنر ایرانی – اسلامی سعی در کاهش آلودگی هوا و فراهم آوردن زمینه ای برای تنفس هوای پاک و حفظ سلامتی شهروندان داشته ایم.
شهردار منطقه یک شیراز گفت: گسترش ورزش همگانی و توسعه زیرساخت های ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی بعثت و چمران و مجموعه ورزشی قصردشت و اجرای برنامه های هفتگی ورزشی در سطح بوستان های منطقه نیز از دیگر اقداماتی است که بیانگر توجه مجموعه مدیریت منطقه یک به سلامت جسمی شهروندان است.
او اضافه کرد: همچنین به زودی نخستین مرکز تجمعات مردمی شهر شیراز در بولوار چمران و همچنین فرهنگسرای محمودیه شیراز به بهره برداری خواهد رسید و اولین کوچه باغ خاطره نیز که احیاگر سنت ها و ارزش های فرهنگی و هنری شیراز قدیم خواهد بود در محدوده باغ های مهدی آباد طراحی و ساخته خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی رسانه ها را پنجره های رو به آینده توصیف کرد و گفت: بی شک بودن همکاری و همراهی رسانه ها توسعه و پیشرفت به معنای واقعی محقق نخواهد شد.
شهریاری افزود: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی، با همکاری رسانه ها، زمینه ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک تر بین مسوولان و شهروندان فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار