مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: در حال حاضر عمر ناوگان استان همدان 24 سال و نیم است و با فرسودگی ناوگان باری در این استان مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 13 August 2015
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: در حال حاضر عمر ناوگان استان همدان 24 سال و نیم است و با فرسودگی ناوگان باری در این استان مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا؛ نصرت الله حیدری  افزود: از نظر تعداد ناوگان در سطح استان همدان مشکلی نداریم، تنها مشکل ما فرسودگی ناوگان باری است که فاصله ما با میانگین کشوری با حدود 18 سال زیاد است.

وی از آغاز طرح ویژه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین تلاش ما نوسازی ناوگان بویژه در بخش باری است که متقاضیان می توانند از این فرصت طلایی برای نوسازی خودروی خود استفاده کنند که در این طرح 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات با کارمزد پایین داده می شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل روستایی 100 دستگاه خودروی ون به این ناوگان اضافه خواهد شد که متقاضیان در این بخش نیز می توانند از تسهیلات بانکی معادل 80 درصد قیمت خودرو با کارمزد چهار درصد استفاده کنند، اما تاکنون استقبال خوبی از سوی متقاضیان در این زمینه مشاهده نشده است.

حیدری بیان داشت: در حوزه ایمنی و برای کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی سفر و حمل و نقل جاده ای چهار سیستم ITS در سطح استان همدان نصب شده تا بتوانیم از طریق این سیستم ها جاده های استان را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: همچنین 11دستگاه دوربین کنترل سرعت در سطح جاده های استان نصب شده و امسال نیز محور ملایر - همدان یکی از نقاط تحت پوشش ما برای نصب دوربین کنترل سرعت است که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: 57 دستگاه سیستم تردد شمار الکترونیکی نیز در سطح راههای اصلی و فرعی استان همدان در راستای هوشمند سازی سیستم تردد حمل و نقل جاده ای نصب شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: سیستم توزین در حال حرکت برای کامیون ها از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل جاده ای است که تاکنون این سیستم در دو نقطه پاسگاه همدان به تهران و همدان به صالح آباد در حوزه شهرستان بهار به دلیل دارا بودن بیشترین بارهای ورودی استان نصب شده است.

حیدری گفت: با جذب اعتبارات بیشتر در سال های آینده سیستم توزین در حال حرکت در پاسگاه قلعه قباد و پاسگاه جوکار نیز نصب خواهد شد.

وی از تخصیص سوخت گازوییل به ناوگان حمل و نقل دورن و برون شهری استان از تیرماه امسال خبر داد و افزود: در حوزه برون شهری تخصیص سوخت بر اساس عملکرد به ناوگان داده می شود و چنانچه از صورت وضعیت و بارنامه استفاده کنند، قطعا از گازوییل یارانه ای استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انسان، وسیله نقلیه و راه سه ضلع مهم تصادفات به شمار می روند، بیان کرد: با وجود ارتقا و پیشرفت زیرساخت ها و استاندارد شدن وسایل نقلیه، اما بر اساس گزارش پلیس راه بیش از 80 از وقوع تصادفات عامل انسانی است.

حیدری با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ سازی کاهش تصادفات باید بیش از این تلاش کنیم، افزود: در این رابطه به دنبال راه اندازی سمنی با عنوان جمعیت طرفداران ایمنی راهها در سطح استان هستیم که رانندگان، مدیران و همه افراد می توانند عضو این سمن شوند.

وی نقش رسانه ها را در معرفی سمن و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: این سمن فعالیت خود را از نیمه نخست شهریور ماه امسال آغاز می کند و اطلاع رسانی در فضای مجازی نیز انجام می شود.


چهار درصد ناوگان پلاک عمومی کشور مربوط به همدان است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان همچنین گفت: چهار درصد ناوگان پلاک عمومی کشور مربوط به این استان است و ما در حال حاضر از نظر تعداد ناوگان در استان مشکلی نداریم.
حیدری بیان کرد: هم اکنون 14 هزارو 346 دستگاه انواع ناوگان باری شامل باری، اتوبوس، مینی بوس و سواری با 19 هزارو 332 راننده ناوگان باری و سه هزارو 150 راننده در بخش مسافر به صورت حرفه ای در استان همدان داریم.

وی از ایجاد یک هزار و 116 اشتغال در سال گذشته در حوزه حمل و نقل استان خبر داد و افزود: حمل و نقل پتانسیل بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است و بسیار زودبازده است در حالیکه این بخش 16 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

حیدری گفت: سال گذشته یک میلیون و 608 هزارو 125 تن جابجایی بار در ملایر داشتیم که در چهار ماهه امسال 429 هزار و 854 تن جابجایی بار در این شهرستان انجام شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته 830 هزار نفر در قالب 64 هزار و 25 سفر با ناوگان عمومی در این شهرستان جابجا شدند که میزان جابجایی مسافر در چهار ماهه امسال در ملایر 243 هزار نفر با یک هزار و 907 سفر بوده است.

استان همدان دارای 14 هزارو 346 دستگاه انواع ناوگان باری با 22 هزارو 482 راننده حرفه ای است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار