معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی:
دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی تنها یک دفتر با دو پرسنل داشت که یکی از آن ها ساواکی بود اما امروز آستان قدس با دارا بودن بیش از 14 مؤسسه یک هلدینگ و زنجیره کامل است.
کد خبر: ۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 14 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت الاسلام سید جلال حسینی در آیین تجلیل از خبرنگاران مرتبط با آستان قدس رضوی که در مرکز  همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد،با مطرح کردن این سؤال که امروز باید ببینیم دشمن به عنوان حریف ما کجا ایستاده است و وظیفه ما در مقابل آن چیست؟، اظهار کرد: تبیین بخش اول به عهده اصحاب رسانه و بخش دوم نیز برعهده برنامه‌ریزان است که با تشکیل اتاق فکر به آن دست پیدا کنند.

وی یادآوری کرد: انقلاب ما فرهنگی بود که همه چیز را متحول ساخت و به بیان امام صادق(ع) باید به دنبال فتنه بود البته منظور امام از فتنه به اصطلاح معنای متعارف که در بین عوام رایج است، نیست بلکه به معنای یک انقلاب است.

معاون اداره تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تشریح کرد: امام(ع) می‌فرمایند به دنبال «فتنه» برو، اما این فتنه به معنای امتحان نیست. به معنای متعارف آشوب هم نیست. این فتنه یعنی انقلاب. حضرت می‌فرمایند به دنبال فتنه برو که در آن طاغوت‌ها هلاک می‌شوند و زمین از فساد طهارت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به فرهنگی بودن انقلاب ما گفت: انقلاب ما بر پایه ولایت فقیه استوار است و ائمه به ما آموختند که «کسی که عالم به زمانه خودش باشد حوادث گوناگون و پیش‌بینی نشده او را غافلگیر نمی‌کند».

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: دشمن هشت سال جنگ را برما تحمیل کردند، جنگ فیزیکی و نظامی به راه انداختند و این که امروز اظهار می کنند گزینه نظامی روی میز است، تنها حرف است گمان می کنند اقتدار نظام ما به بمب هسته ای وابسته است در حالی که هیچ وقت به دنبال آن نبوده و نخواهد بود.

حسینی با اشاره به این‌که تاکنون دشمن 20 طرح به منظور شکست نظام ما اجرا کرده است، افزود: آخرین مدل این طراحی بدل‌ حکومت اسلامی است که یک جنس تقلبی را به دنیا معرفی کرد؛ دشمن مشاهده کرد که انچه که قدرت در ایران را تغییر داد، جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه است. به همین منظور سعی کرد تا شباهت‌سازی کند و حکومت اسلامی به نام داعش به دنیا معرفی کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی استان قدس رضوی، با بیان این‌که ما مِی‌توانیم مدیریت آستان قدس را به عنوان یک الگو به دنیا معرفی کنیم، یادآور شد: قبل از انقلاب دو نفر در دفتر این سازمان قرار داشتند که یکی نیروی ساواک بود اما
امروز آستان قدس با دارا بودن بیش از 14 مؤسسه یک هلدینگ و زنجیره کامل در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، اجتماعی و سایر حوزه هاست.

وی مبنای تمام اقدامات و پیشرفت‌ها در آستان قدس رضوی را اثرات وقف دانست و افزود: واقعا وقف چیزی عجیبی است و به برکت وقف حوزه آستان قدس در عرصه ارائه خدمات صاحب برند است و برنامه های حرم دارای سبک و استمرار در طول سال است.

حسینی گفت: دنیا به دنبال این‌گونه مدل‌ها است، برخی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از ناکارامدی نظام سخن می‌گویند زیرا نظام ما مبنایش بر ولایت فقیه استوار است و یکی از ارکان مهم اسلام ولایت فقیه است. باید این مدیریت کارامد در کشور ما به دنیا معرفی شود.


به گفته حسینی ، به این رسیده اند که جمهوری اسلامی تعیین کننده اقتدار نظام است و تنها راه پس از ناتو و هجمه های فرهنگی شباهت سازی است، حکومت های اسلامی با مفهوم خلافت در دنیا شکل گرفت، داعش به اسم اسلام و قرآن سَر می برند و روی اسرائیل را سفید کرده اند، با نام قرآن و اسلام توانسته اند مدلی به نام داعش معرفی کنند که مبنایش خلافت است.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، یاداور شد: شناساندن نقش انسان ساز اهل بیت به دنیا از الزامات و فرصت‌هایی است که در سال 2017
که مشهد از سوی آیسسکو  (ISESCO)به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود برای ما به وجود می‌آید و باید طوری عمل کرد که تفاوت مشهد با اصفهان و شیراز و سایر شهرها در جهان مشخص شود و باید روی نقطه مزیت مشهد متمرکز شد و این حضرات معصوم را به دنیا به عنوان الگوی رفتاری و عملی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه
اهل بیت(ع) الگوهای جهانی هستند تاکید کرد: وفای به عهد، امانتداری، مهربانی، احساس و نیکوکاری مفاهیمی بدون حدو مرز هستند که مختص شیعه نیست.

وی افزود: باید ببینیم چقدر بهداشت شهر ما از شاخص های استاندارد برخوردار است فرهنگ میزبانی از زائر، آبادانی شهر و رعایت حقوق شهروندی
عمران و آبادی مشهد و ... در چه وضعیتی قرار دارد که تا سال 2017 یک نمونه عملی و عینی از سیره رضوی باشد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی شهر مشهد از 30 میلیون زائر در سال وظیفه اصحاب رسانه است که ضمن اطلاع رسانی این شاخصه ها، پیگیری و مطالبه مسائل از مسؤولان در سطح استانی و ملی داشته باشند وگرنه سال 2017 می‌آید و ما مسئولان هیچ کاری انجام ندادیم.

لازم به ذکر است در خلال این برنامه، دو کلیپ «شادی به رنگ زیارت» و «سفیران آفتاب» برای جمع خبرنگاران پخش شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار