علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی
شورای هماهنگی جشن های رضوی آذربایجان شرقی با حضور متولیان فرهنگی و دینی استان در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۷۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 14 August 2015
به گزارش خبرنگار ما، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی جشن های رضوی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که ویژه برنامه‌های دهه کرامت در ترویج نشاط معنوی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: گرایش مردم به مسائل مذهبی و اعتقادی نشان از اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی در این حوزه است.

وی با بیان این‌که دهه کرامت فرصتی ارزشمند در جهت افزایش نشاط معنوی در جامعه است، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا که در طول سال برنامه های متنوع فرهنگی هنری را در داخل و خارج از کشور برگزار می کند، با استقبال مطلوبی از سوی اقشار مختلف مردم رو به روست که باید از این اقبال دینی مردم بهره‌برداری معنوی صورت گیرد.

صفی‌پور با تأکید بر این‌که جشنواره عکس رضوی است 29 مرداد امسال با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار می شود، گفت: شب شعر رضوی نیز برای نخستین بار با همکاری مشترک آستان قدس رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور شاعرانی از مشهد، تبریز و سایر شهرها در تبریز برگزار خواهد شد.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با بیان این‌که جشن های دهه کرامت این نهاد با همکاری و حمایت دستگاه های دولتی و بیشتر به صورت مردمی برگزار می شود، اظهار داشت: شورای هماهنگی جشن های رضوی از سال 87 کار خود را آغاز کرده که استفاده از همه ظرفیت ها برای عمق بخشی به برنامه های دهه کرامت اولویت اصلی شوراست.

وی تبلیغ فرهنگ رضوی و حمایت از جریان های خودجوش مردمی، بهره گیری از ابزارهای تبلیغی و رسانه ای، توجه لازم به دهه کرامت در ردیف ثابت برنامه ای سالانه، گسترش فضای شادی و نشاط منطق بر آموزه های دینی و اطلاع رسانی شایسته اقدام های صورت گرفته در دهه کرامت را از جمله وظایف اعضای این شورای هماهنگی عنوان کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی همچنین تبیین سبک زندگی با الهام از آموزه های رضوی در برنامه ها، مستندسازی دستگاه ها در اجرای برنامه های دهه کرامت و اجرای جشن های رضوی به صورت محله محور را از جمله مصوبات مهم کشوری شورای هماهنگی جشن های رضوی برشمرد.

همچنین محمد فتح الله زاده، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در جلسه شورای هماهنگی جشن های رضوی آذربایجان شرقی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ابراز داشت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی از سال 1376 تشکیل شده اما مناسبت های مذهبی در این ستاد بیشتر در ایام وفات و شهادت خلاصه شده بود که در سال های اخیر نگاه جامع تری به مناسبت های مذهبی صورت می گیرد.

وی با تأکید بر ارتقای کیفی و محتوایی برنامه های دهه کرامت گفت: 11 برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه دهه کرامت در استان آذربایجان شرقی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان تدارک دیده شده است که اغلب با محوریت مساجد و مبلغان حوزوی برگزار خواهد شد.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان آذربایجان شرقی، رییس شورای هیأت‌های مذهبی استان آذربایجان شرقی، نماینده صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان، فرمانداری تبریز، اداره کل بهزیستی و نهاد رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این جلسه برنامه های خود در دهه کرامت را تشریح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :