مدبر همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: نمازجمعه برکات بسیاری به وبژه برای شهر ما داشته و مردم جهرم وامدار و امانت‌دار یک پیشینه کهن ارزشمند است.
کد خبر: ۷۶۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 26 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) و مصادف شدن آن با سالروز وفات آیت‌الله حق شناس از علمای شهرستان جهرم، اظهار داشت: این عالم ربانی اسوه تقوا و فضیلت بود و به هر چه سخن به زبان می‌آورد عمل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه سیره و اخلاق، برخورد و عمل آیت‌الله حق شناس در اذهان مردم مانده است، افزود: این یک درس برای روحانیت است که آنچه مردم به یادشان می‌ماند اخلاق و عمل ما است.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این شهر با یادآوری هفته مهارت‌آموزی به مسئله اشتغال که از مشکلات جوانان است اشاره کرد و گفت: از جمله نهادهایی که در شهرستان جهرم در امر اشتغال جوانان تلاش می‌کند مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوده که مهارت‌‌آموزی را که گمشده جامعه امروز و فارغ‎التحصیلان دانشگاهی است به آن‌ها آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: این مرکز افراد شاغل نیازمند به حرفه‌‌آموزی، سربازان در پادگان‌ها و زندانیان را آموزش می‌دهد تا به توسعه اشتغال در جامعه کمک کند.

مدبر به مشکلات مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای جهرم نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز مشکلات عدیده‌ای همچون دوری از مرکز شهر دارد که مسوولان باید در هفته ملی مهارت با برگزاری نشست‌هایی این مشکلات را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مسائلی نیز در زمینه حذف مجوز این مرکز در صورت عدم برطرف شدن مشکلات آن مطرح است که مسوولان باید در این راستا پیگیری و تلاش مضاعف داشته باشند.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهم مرداد روز اهدای خون نیز گفت: اهدای خون از بهترین انواع صدقه بوده که به نوعی هم صدقه جانی و هم مالی را در بر می‌گیرد.

وی از همشهریان خواست تا با مراجعه به مرکز انتقال خون جهرم در این امر خداپسندانه شرکت کرده و بیماران نیازمند را یاری کنند.

مدبر همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: نمازجمعه برکات بسیاری به وبژه برای شهر ما داشته و مردم جهرم وامدار و امانت‌دار یک پیشینه کهن ارزشمند است.

وی با اشاره به پیشینه 350 سالگی نمازجمعه در جهرم گفت: آیت‌الله عبدالحسین نجفی صد سال پیش نمازجمعه را در جهرم احیا کرد و محققان جهرمی اسنادی به دست آوردند که نشان می‌دهد حدود 350سال پیش در این شهر نمازجمعه اقامه شده است.

امام جمعه جهرم اضافه کرد: اقامه نمازجمعه در آن زمان توسط شیخ احمد بحرانی از علما و مجتهدان بزرگ در شهر جهرم اقامه شده است.

وی با اشاره به اینکه باید دست به دست دهیم تا این پیشینه پرافتخار شهرمان را تحویل نسل‌های آینده دهیم، گفت: صدها نفر در برگزاری شکوهمند نمازجمعه در جهرم تلاش می‌کنند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار