رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: منشا خارجی ورود توده‌های گرد و غبار به استان کرمانشاه مقابله با این بحران را مشکل کرده و عملا امکان پیگیری در کشورهای مبدأ فراهم نیست.
کد خبر: ۷۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 14 August 2015
سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: منبع و منشا ورود توده‌های عظیم گرد و غبار به استان کرمانشاه ۵ کشور عربستان، سوریه، اردن، عراق و کویت بوده و با توجه به وضعیت موجود در این کشورها عملا امکان رفع مشکل گرد و غبار در خارج مرزها برای ما فراهم نیست.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام وضعیت مطلوب و طبیعی هوای استان گفت: توده خفیف گرد و غبار از ۲ روز گذشته نواحی مرزی و نیز آسمان کرمانشاه را فراگرفت و بعداز ظهر دیروز از سطح استان خارج شد.

وی قصرشیرین، سومار و سرپل ذهاب را یشترین نواحی درگیر با پدیده گرد و غبار در استان برشمرد و گفت: طی روز گذشته غلظت گرد و غبار در آسمان قصرشیرین به ۴۰۰ میکرو گرم مترمکعب و به عبارتی ۲ و نیم برابر حد استاندارد رسید که ما را در وضعیت اضطرار قرار داد.

دزفولی نژاد ایجاد کمربند سبز و جلوگیری از وزود خودروهای دودزا را مهمترین راهکار مقابله با پدیده گرد و غبار و نیز تلطیف هوای استان کرمانشاه دانست و گفت: هم اکنون با امکانات موجود در آزمایشگاه استان امکان پیش بینی توده‌های گرد و غبار تا ۴۸ ساعت آینده را داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار