ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در شهرستان گلوگاه از تاریخ ۲۴ مردادماه به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 02 August 2019

 ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران در شهرستان گلوگاه از تاریخ ۲۴ مردادماه به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، محمدرضا ترابی، شهردار گلوگاه در نشست خبری عصر دیروز، ۱۰ مرداد در سالن کنفرانس شهرداری با حضور اصحاب رسانه، بیان کرد: ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران، از ۲۴ مرداد به مدت ۴ روز در ساحل دریای گلوگاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال این جشنواره با ۷۰ غرفه در ساحل دریای شهرستان گلوگاه کار خود را آغاز خواهد کرد.
شهردار گلوگاه، توسعه باغ‌های انجیر، فرآوری و سودآوری، ایجاد اشتغال پایدار، برندسازی انجیر، توسعه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی را از اهداف مهم برگزاری جشنواره انجیر برشمرد.
ترابی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش و پخت غذا‌های محلی از برنامه‌های جانبی جشنواره انجیر است.
وی در پایان گفت: این جشنواره می‌تواند ما را در جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانجات فراوری و بسته‌بندی و ایجاد اشتغال جوانان منطقه یاری رساند.
گفتنی است، با توجه به موقعیت جغرافیایی، اقیلم و آب و هوای مساعد شهرستان گلوگاه، محلی مناسب برای پرورش درخت انجیر است. در این شهرستان انواع انجیر گلوگاه شامل انجیر سفید، سیاه، ۳ فصل و انجیر سفید دیررس (انجیر پاییزه) برداشت می‌شود. انجیر سفید گلوگاه به علت کیفیت، مرغوبیت، ارگانیک بودن و طعم و مزه مطلوب طرفدار بیشتری دارد.
محمد خواجوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار