معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: پیش بینی می‌شود از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 20 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان بازدید کنند.
کد خبر: ۷۶۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 06 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  جبار فصاحت  با اشاره به آماده‌سازی و فضا‌سازی یادمان‌های این شهرستان اظهار کرد: همه شرایط و ظرفیت‌های لازم خدمات‌رسانی برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور در این شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: این شهرستان هر ساله میزبان تعداد زیادی از زائران راهیان نور از اقصی نقاط کشور بوده که امسال همانند سال‌های گذشته در این راستا فضا‌سازی و آماده‌سازی‌های لازم و در خور شایسته صورت گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت اضافه کرد: در این راستا چهار مکان با ظرفیت یک هزار نفری برای اسکان زائران راهیان نور مهیا است که اردوگاه مرکزی با ظرفیت 300 نفری و سه مدرسه شبانه روزی به عنوان اسکان یدکی برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: روزانه به صورت میانگین 350 زائر در قالب هفت اتوبوس به سردشت آمده و از یادمان‌های این شهرستان بازدید می‌کنند.

فصاحت خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 20 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان بازدید کنند.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت راه گشای تمامی مسائل و مشکلات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی بوده، زیرا راه حل مشکلات اقتصادی، کار جهادی و خدمت بی‌منت به مردم است.

وی اذعان داشت: امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون شهدا و ایثارگران بوده و باید راه آنان را ادامه داد و روحیه‌ی مقاومت و ایستادگی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اهداف مهم و ارزشمند کلان و خرد راهیان نور تاکید کرد: بسیاری از زائرینی که به این شهرستان آمده‌اند و از نزدیک با فرهنگ ایثار و مقاومت مردم غیور آن آشنا شده‌اند برای ارائه انواع خدمات به صورت رایگان به خصوص ویزیت رایگان و سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت از برگزاری عملیات نصر7 در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: عملیات نصر 7 در ارتفاعات بلفت و دوپازه این شهرستان رخ داده است که به همین مناسبت و در سالروز این عملیات یادواره‌ای با حضور اقشار مختلف مردم، یک هزار نفر زائر دانشجو، سردار ادیب دبیر راهیان نور کشور و دیگر مسؤولان کشوری و استانی در روز هفدهم مرداد ماه سالجاری در محل یادمان بلفت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردشت دارای سە یادمان شهدای «بلفت و دوپەزە»، «دارساوین» و «شهدای شیمیایی» است؛ این شهرستان که هم مرز با عراق است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمالغرب کشور بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار