وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: اهتمام مسوولان دوکشور بر تقویت و گسترش این روابط در عالی ترین سطوح است.
وزیر امور خارجه کشورمان به تهدیدهای مشترک همچون افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم و بوِیژه ناامنی هایی که از جانب تروریست ها در عراق وجود دارد اشاره و تاکید کرد ضرورت این همکاری ها و تبادل نظرهای مداوم، گفت وگوهای مداوم را طلب می کند.
کد خبر: ۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 24 February 2015
در سفر ظریف به بغداد چه می گذرد
به گزارش تابناک یزد به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف هنگام ورود به بغداد به روابط عمیق و گسترده کشورمان و عراق اشاره کرد و افزود: از این رو برای نیاز به تبادل نظرهای سیاسی مبرم داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان به تهدیدهای مشترک همچون افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم و بوِیژه ناامنی هایی که از جانب تروریست ها در عراق وجود دارداشاره کرد و ادامه داد: ضرورت این همکاری ها و تبادل نطرهای مداوم، گفت وگوهای مداوم را طلب می کند.

ظریف همچنین در مورد همکاری های دو کشور در زمینه کنسولی گفت: برای تسهیلات جهت تردد اتباع دو کشور تلاش می کنیم .

وزیر خارجه کشورمان گفت که یاداشت تفاهم لغو رواید سیاسی، خدمت و خاص امروز امضا می شود.

وی یادآورشد که گفت وگوهایی در خصوص موضوع های مشترک از جمله مسایل مرزی و همکاری ها دو جانبه نیز در قالب این سفر صورت می گیرد.

ظریف همچنین گفت که در این سفر مقام های عراقی را در جریات آخرین فصل ها و تحولات بین المللی قرار خواهیم داد.

ظریف در جریان سفر 2 روزه خود به بغداد، راه‌های توسعه همه جانبه ایران و عراق را با مقام های ارشد این کشور مورد بررسی قرار خواهد داد. قرار است ظریف در این سفر با حیدر العبادی نخست وزیر و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفت و گو کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار