چند روزی است اهالی محله امیریه و خیابان ولیعصر (عج) که بیشتر کسبه و ساکنان مراکز تجاری هستند نسبت به جمع آوری مخازن زباله این محله و انباشت زباله ها در این منطقه انتقاد دارند.
کد خبر: ۷۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 15 August 2015
منتها الیه جنوبی محله امیریه و خیابان ولیعصر (عج)، حد فاصل پارک امیریه در میدان راه‌آهن تا مهدیه تهران، که اتفاقا حوزه علمیه و مسجد آیت‌الله ایروانی در این محدوده واقع است، از چند هفته پیش با یک معضل جدید مواجه شده است؛ پیمانکار حمل زباله، اقدام به جمع‌آوری سطل‌های مخصوص جمع‌آوری مکانیزه زباله کرده که این امر به ازدحام انبوه زباله‌ها در پیاده‌روها و جایگاه‌های قبلی سطل‌های یادشده انجامیده است.


برخی اهالی جمع آوری زباله از طریق دست و خودروهای وانت نیسان در این محدوده را یک بازگشت به عقب و راه افتادن شیرابه زباله‌ها در خیابان و پیاده‌رو‌ها، پراکنده شدن باقی‌مانده زباله‌ها در طول شبانه‌روز بر روی زمین، ازدحام حشرات و حیوانات موذی در گرمای تابستان را از مشکلات این معضل جدید می دانند.

یکی از کارگران پیمانکار حمل زباله که در محل حضور داشت، در پاسخ به خبرنگار ایسنا که چرایی موضوع را جویا شد، گفت: «ما نمی‌دانیم چرا ، اما گفته‌اند که این خیابان دیگر از این سطل‌ها نخواهد داشت».

این درحالی است که اهالی منطقه معترضند که در صورت وجود طرح و برنامه‌ای برای جایگزینی شیوه جمع‌آوری زباله، این امر نه‌تنها اطلاع‌رسانی نشده، بلکه مشخص نیست چگونه پیش از آغاز طرح جدید، طرح قبلی که به‌طور عمومی در تهران اجرا شده و همواره ازسوی شهردار تهران نیز به‌عنوان یکی از سندهای تحول مدیریت شهری در سال‌های اخیر توصیف شده، متوقف می‌شود.


توضیحات شهرداری منطقه 11 برای جمع آوری مخازن زباله
در راستای پاسخگویی به این مسئله عساری معاون خدمات شهری و فضای سبز منطقه 11 در اینباره گفت: کل مخازن زباله در این محدوده جمع آوری نشده است بلکه برخی مخازن که مقابل مراکز تجاری، اداری که زباله خشک تولید می کنند جمع آوری شده اند.

وی افزود: از سنوات قبل در بحث جانمایی دقت نظر و کار کارشناسی انجام شد در این محدوده میزان پسماند خشک بسیار زیاد است بر همین اساس و در راستای سیاست شهرداری تهران برای تفکیک از مبدا و اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک در محدوده هایی که پسماند خشک مانند کارتن، مقوا و کاغذ بیشتر تولید می شود مخازن زباله را جمع کردیم و به مراکز تجاری و اداری ضمن ثبت نام مخازن مخصوص پسماند خشک تحویل دادیم.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان تمامی مخازن زباله تر جمع آوری نشده و در کوچه هایی که عقبه مسکونی دارند مخازن جانمایی شده اند. با اجرای این طرح حدود دو هزار و 320 کیلوگرم پسماند خشک در این محور افزایش داشته است.

عساری ادامه داد: اجرای مناسب این طرح تنها با مشارکت اهالی امکان پذیر است و شهروندان باید این موضوع را بپذیرند که برای داشتن شهری با آسمان آبی، زمینی پاک نیاز است و لازمه ی آن همکاری در اجرای چنین طرح هایی است. قطعا شهروندان این محدوده می توانند با طی کردن مسیر کوتاهی زباله تر خود را در مخازن مخصوص قرار دهند و کمک موثری به ارتقا کیفیت محیط زیست خود داشته باشند.

وی درباره اطلاع رسانی به اهالی این منطقه برای اجرای طرح گفت: در حال حاضر برای جمع آوری زباله در منطقه نداریم اما در مواردی شهروندانی که همکاری کافی را ندارند و زباله را در محلی به غیر از مخازن جانمایی شده قرار می دهند زباله ها را جمع دآوری می کنیم. برای اجرای این طرح اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و پلاکارت انجام شد و حتی برای تحویل مخازن زباله خشک به کسبه این طرح برای آنها تشریح شده است.


معاون خدمات شهری و فضای سبز منطقه 11 از اجرای این طرح در سه ناحیه چهار، دو و یک منطقه 11 خبر داد و گفت: در این طرح زباله‌های تر همانند گذشته ساعت 21 هر شب و زباله خشک در تاریخ هایی که به اهالی محدوده اعلام شده است جمع آوری می شود. درحقیقت به واحدهای تجاری اداری اشتراک داده شده و در تاریخ از پیش تعیین شده زباله خشک آنها جمع آوری می شود.

بنابراین گزارش، این معضل تنها به این منطقه محدود نمی‌شود و سایرمناطق نیز با چنین معضلی روبه‌رو هستند، به طوریکه برخی از شهروندان منطقه 18 نیز طی تماس تلفنی نسبت به مشکل جمع آوری زباله در منطقه‌شان اظهار نارضایتی کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار