مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز می گوید که بانک های عامل در استان برای کمک به سرمایه گذاری در بخش گردشگری همراهی لازم را ندارند.
کد خبر: ۷۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 18 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ استان البرز به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع با برخورداری از جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی و قرار گرفتن در مسیر مسافران ۱۵ استان کشور دارای ظرفیت های  مناسب برای توسعه گردشگری است.

به گفته حجت الاسلام فخرالدین صابری ، این استان دارای ۵۲ مکان پذیرایی و اسکان مسافران بوده که برای جذب گردشگران کافی نیست.

وی در نشست با فعالان عرصه گردشگری استان البرز افزود: بیشتر بانک‌ها تمایلی برای پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری ندارند و دلیل آن را عدم توجیه اقتصادی طرح های گردشگری بیان می‌کنند .

صابری گفت: بسیاری از مدیران با بیان اینکه ما در استان البرز فاقد هتل هستیم میهمانان خارجی را روانه تهران می کنند.

وی ادامه داد: اکنون  تنها هتل پنج ستاره استان البرز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد و سرمایه گذاری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در حال ساخت است .

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ادامه داد: این هتل هنوز برای دریافت ۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش از طریق سیستم بانکی به نتیجه ای نرسیده است .

صابری اضافه کرد: ما در استان البرز نیازمند همیاری شهرداری ها، جهاد کشاورزی ،محیط زیست ،امور آب و همین‌طور دستگاه‌های متولی دریافت مالیات برای رونق صنعت گردشگری هستیم.

وی بیان داشت : برخی سرمایه گذاران پس از نا امید شدن از سیستم پیچیده بروکراسی  استان البرز و کشور سرمایه های خود را به خارج از ایران انتقال می دهند.

به گفته صابری ، برخی کشورها از سرمایه گذاران ایرانی و دیگر کشورها استقبال کرده و امکانات لازم در اختیار آنها قرار می دهند.

وی گفت : امروز یاوران اصلی و اساسی نظام بخش خصوصی سرمایه گذار در بخش های مختلف هستند که ما باید فرش قرمز زیر پای آنها پهن کنیم .

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز  با بیان اینکه امروز ۵۴ درصد اشتغال در کشور مربوط به بخش خدمات است، گفت: صنعت گردشگری در جهان امروز در کنار صنعت نفت و خودروسازی به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی ، رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی شناخته می شود.

وی اضافه کرد:در ایران فرصت های ارزشمندی را داریم که از این فرصت ها می توانیم استفاده کرده و صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت بکنیم.

این مسئول گفت: دریافت هرگونه مجوزی در کشور منوط به دریافت استعلام های فراوان است که این خود یکی از معضلات فساد آفرین در جامعه به حساب می‌آید.

صابری ادامه داد : در کشورهای  پیشرفته زمان پاسخگویی به استعلامات کمتر از ۲ ساعت است ولی ما در کشور پاسخ این استعلامات را آن چنان مشمول گذشت زمان می کنیم که متقاضی وقتی آخرین جواب را می گیرد تاریخ اعتبار اولین استعلام به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: امروز یک چرخش فساد آفرین و ملال آور در جریان است و این جزو مواردی است که ما با آن مواجه هستیم و یکی از موانع بزرگ بر سر راه رشد گردشگری در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار