با دعوت و میزبانی اتاق بازرگانی مازندران ازهیات روسی در دیدار معاون استاندار ساراتف با استاندار مازندران تاکید شد:
کد خبر: ۷۷۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 26 August 2019

آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف، معاون استاندار ساراتف روسیه همراه با هیات اقتصادی - تجاری با حضور در دفتر کار استاندار مازندران با وی دیدار و در جهت توسعه مناسبات فی مابین گفتگو کرد و از استاندار مازندران برای حضور در استان ساراتف دعوت به عمل آورد. ‎

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های بین دو استان مازندران و ساراتف در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری، یادآور شد: متاسفانه حجم تبادل توریست بین دو استان قابل قبول نیست و باید توسعه پیدا کند لذا در این راستا ایجاد خط پروازی بین دو استان یکی از الزامات است.

حسین زادگان با اشاره به وسعت زمین های زراعی استان ساراتف به اجرای طرح کشت فراسرزمینی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این آمادگی در کشاورزان مازندرانی هست تا با بهره گیری از این ظرفیت به کشت فراسرزمینی در ساراتف اقدام نمایند.

استاندار مازندران افزود: در صورت توسعه تبادلات اقتصادی، تجاری و ... فی مابین دو استان، ساراتف می تواند دروازه اتصال مازندران به بازار اروپا باشد.

مقام عالی دولت در مازندران ضمن پذیرش دعوت معاون استاندار ساراتف از وی برای حضور در این استان و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های ساراتف، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که خبرنگاران ساراتف و مازندران برای تهیه گزارشی از مزیت ها و توانمندی های دو استان در قالب پرواز چارتر به این استان ها سفر کنند.

آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف، معاون استاندار ساراتف روسیه نیز در این دیدار با بیان ظرفیت های مختلف استان متبوع، گفت: کشاورزی یکی از پایه های اصلی توانمندی ساراتف است و مازندران نیز استان پیشرفته ای در زمینه های مختلف می باشد و این آمادگی در ما برای همکاری در زمینه های مختلف با مازندران وجود دارد.

وی تبادل محصولات کشاورزی را مهم ترین زمینه همکاری بین دو استان در آینده نام برد و افزود: همکاری بین دو استان می تواند از طریق دریا توسعه پیدا کند.

معاون استاندار ساراتف با بیان این که شباهت های بسیاری بین دو استان وجود دارد از محورهای مطروحه در سخنان استاندار مازندران برای گسترش همکاری ها استقبال نمود.

در این جلسه مقرر شد که یادداشت تفاهم توسعه همکاری های فی مابین در سفر حسین زادگان به استان ساراتف روسیه به امضا استانداران مازندران و ساراتف برسد.

آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف معاون استاندار ساراتف روسیه دیروز صبح در رأس یک هیأت 12 نفره اقتصادی – تجاری – دانشگاهی وارد مازندران شده و توسط حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران مورد استقبال قرار گرفت.

هیأت مذکور همچنین فردا بندر امیرآباد و چند واحد تولیدی را نیز مورد بازدید قرار خواهند داد . استان ساراتف با مساحت 378 کیلومتر مربع و حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری معروف و رتبه سوم تولید غلات را در کشور روسیه دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار