مسئول آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل شهرداری شیراز از احداث دو پارک ترافیکی ایرانی و مروارید در سطح شهر خبر داد و گفت: به‌طور جد پیگیر هستیم که تعداد پارک‌های ترافیک در پنج سال آینده را به 11 پارک افزایش دهیم بدین‌صورت که در هر منطقه یک پارک ترافیکی داشته باشیم.
کد خبر: ۷۷۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ 26 August 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:امین عباسی با اشاره به اینکه در معاونت حمل‌ونقل اعتقادداریم که باید همانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای اینکه در یک الی 2 دهه آینده رانندگانی داشته باشیم که خوب رانندگی بکنند یا اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یک وسیله و مد جابه‌جایی استفاده کنند باید بر روی کودکان و نونهالان فعلی که راننده‌های آینده کشور هستند کارکرد و آموزش داد، اظهار داشت: در همین راستا در سطح شهر دو پارک ترافیک را احداث کردیم.
وی با اشاره به احداث پارک ایرانی و مروارید، افزود: به‌طور جد پیگیر هستیم که تعداد پارک‌های ترافیک در پنج سال آینده را به 11 پارک افزایش دهیم بدین‌صورت که در هر منطقه یک پارک ترافیکی داشته باشیم.
مسئول آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل شهرداری شیراز برگزاری کلاس در پارک‌های ترافیک را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت درسی نبوده بلکه به‌صورت کارگاهی است به این معنا که کودکان، نونهالان و نوجوانان در این پارک‌ها به انجام بازی‌های کودکانه و تفریح ضمن حفظ شادابی، نشاط و شور زیر نظر مربیان آموزش می‌بینند.
عباسی در ادامه عنوان کرد: کودکان و نوجوانان در پارک‌های ترافیک همچنین علائم و تابلوهای ترافیکی را در قالب تن‌پوش‌ها و بعضاً به‌صورت عملی و رانندگی با خودروهای کم‌سرعت برقی در محوطه پارک ترافیکی یاد می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: ازخودگذشتگی در رانندگی، ایستادن در پشت خط عابر پیاده، تعیین مسیر در قبل از رسیدن به تقاطع، نحوه عبور از پل عابر پیاده ازجمله بخشی از آموزش‌هایی است که کودکان و نوجوانان در پارک‌های ترافیکی یاد می‌گیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار