عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس:
تابناک: عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اضافه برداشت‌ها در بالادست زاینده‌رود به‌میزان قابل توجهی صورت گرفته، گفت: باید برخورد با اضافه برداشت‌های جدید در بالادست زاینده‌رود شدت گیرد.
کد خبر: ۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 16 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی ایرانپور با اشاره به موضوع زاینده‌رود و روند اجرای مصوبات 9ماده‌ای شورای عالی آب و برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: شورای عالی آب کار خوبی انجام داد که به‌عنوان نقطه قوت این دولت به شمار می‌رود و این موضوع، بحث تشکیل شورای عالی آب به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور مسئولانی مانند وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود.

وی افزود: معاونان برخی وزرا، استانداران و نمایندگان ناظر مجلس نیز در این شورا حضور پیدا کردند و این افراد می‌توانند مسائل را در حد ملی دنبال کرده و مصوبات خوبی داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس ‌شورای اسلامی بیان کرد: مصوبات 9ماده‌ای آب، مصوبه بسیار خوبی در زمینه حوضه آبریز زاینده‌رود به شمار می‌رفت و در بحث مدیریت یک‌پارچه زاینده‌رود، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، تسریع در طرح‌های آبرسانی برای آب شرب و جلوگیری از ویلاسازی‌ها در بالادست را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: بخشی از این مصوبات در حال حاضر اجرا شده و بخشی از آن در حال اجرا است و در مجموع به این موضوع خوشبین هستم. البته ما باید زمان را در نظر بگیریم زیرا فرصت از دست می‌رود و بهترین ضمانت اجرایی مصوبات، ورود معاون اول رئیس جمهور به این موضوع به شمار می‌رود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ‌تصریح کرد: امیدوار هستیم که اخبار خوب را بعینه ببینیم و هم شاهد اجرای طرح‌های آبرسانی باشیم و هم شاهد اعمال مدیریت یک‌پارچه بر حوضه آبریز زاینده‌رود باشیم.

وی با انتقاد از اضافه برداشت‌های صورت گرفته در بالادست زاینده‌رود گفت: متأسفانه اخیراً در بالادست در حال حاضر بخشی از اراضی را زیر کشت برده‌اند و برخی مسئولان این استان نیز به این موضوع دامن می‌زنند و مغایر با مصوبات 9ماده‌ای شورای عالی آب است.

ایرانپور افزود: انتظار نمایندگان استان اصفهان که بارها درباره آن تذکر داده و آن را به مسئولان منتقل کرده‌اند، این است که در شرایط کنونی و با توجه به نیاز به فضای آرام و آرامش برای بررسی موضوع آب و نجات زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نجات نزدیک به 5میلیون نفر در استان اصفهان و صنایعی که اشتغال و اقتصاد کشور به آنها وابسته است، بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که برخی افراد به‌دنبال اضافه برداشت باشند و در این زمینه باید به‌صورت جدی برخورد ‌و در رابطه با توسعه‌های صورت گرفته برخورد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس ‌خاطرنشان کرد: دولت باید با افراد و کسانی که در زمینه اضافه برداشت آب در بالادست حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام می‌کنند، برخورد کرده و اراضی‌ای را که به‌تازگی زیر کشت رفته‌اند به حالت اول خود بازگرداند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار