رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی:
رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی هزینه‌های غیرضروری سلامت را کاهش دهد
کد خبر: ۷۷۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 26 August 2019

 جامعه پزشکی هزینه‌های غیرضروری سلامت را کاهش دهد

 حسن طاهراحمدی با اشاره به شرایط کنونی کشور و اینکه دشمنان به این کشور طمع کرده‌اند، افزود: استکبار جهانی تحریم‌های سنگینی را علیه کشور به راه انداخته است که این تحریم‌های سنگین باعث شده هم مردم به زحمت بیفتند و هم دولتمردان در شرایط سختی کشور را اداره کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی و محدودیت منابع مالی کشور اظهار کرد: بر اساس وظیفه ملی و اخلاقی باید سعی کنیم در حوزه بیمه سلامت ایجاد هزینه بی مورد نکنیم و هزینه‌ها را کمتر کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی با تاکید بر همکاری پزشکان در جهت تجویز نکردن دارو، آزمایش و سایر مواردی که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند، افزود: این هزینه‌ها را باید از دوش بیمه سلامت برداریم تا بار آن سبک‌تر شود، در این صورت بیمه سلامت می‌تواند پرداخت‌های خود را به روز کند.

طاهراحمدی با بیان اینکه نوشتن داروی بی‌جهت علاوه بر اینکه بار مالی را متوجه کشور می‌کند و بیمه سلامت را نیز زمین زده و همچنین بیمار را دچار عارضه می‌کند، ادامه داد، در بین جامعه پزشکی تفاوت درآمدی وجود دارد. این تفاوت درآمدی در هیچ قشر دیگری به جز قشر پزشکی وجود ندارد و گا‌ها تفاوت درآمدی دو پزشک در ماه می‌تواند هزار برابر باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی یک سال است که به سازمان نظام پزشکی بدهکار است، ادامه داد: تصور مسئولان از درآمد همه پزشکان، مبالغ میلیاردی است و این نگاه را به مردم نیز القا می‌کنند درحالیکه پزشکان با درآمد میلیاردی تنها یک یا دو درصد پزشکان هستند.

طاهراحمدی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی جامعه خدوم و قانون‌مندی هستند، به بحث افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی اشاره کرد و افزود: این کار اقدامی غیرمنطقی، غیرعلمی و دارای ابعاد سیاسی است. در سال ۸۸ حدود ۲۲ هزار نفر دانشجوی پزشکی در سطح کشور داشتیم و بدون فراهم کردن زیرساخت لازم در سال ۹۷ این ظرفیت را به حدود ۴۸ هزار نفر افزایش دادند و در سالجاری نیز مجددا این رقم را افزایش دادند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح کیفیت در پذیرش دانشجویان پزشکی و اینکه کمیت در دراز مدت بازخوردی در پی نخواهد داشت، ادامه داد: باید از قداست و شان جامعه پزشکی دفاع کنیم که در صورت به خطر افتادن آن جامعه نیز آسیب می‌بیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار