تابناک / برخی موضوعات مربوط به تغییر کاربری زمین های شهری برای اجرای پروژه های مختلف در نشست عصر روز سه شنبه شهردار رشت با مدیر کل راه و شهر سازی استان گیلان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 28 August 2019
 
  تابناک / برخی موضوعات مربوط به تغییر کاربری زمین های شهری برای اجرای پروژه های مختلف در نشست عصر روز سه شنبه شهردار رشت با مدیر کل راه و شهر سازی استان گیلان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
 
 
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی با تاکید بر لزوم همکاری و ارتباط دو جانبه گفت: نتیجه این ارتباط، برای توسعه شهر رشت که مشکلات فراوانی دارد، بسیار مثبت و ارزشمند خواهد بود.

وی با اشاره به وجود نقاط مشترک بین شهرداری و اداره کل راه و شهر سازی گیلان افزود: رشت شهری با ترافیک شدید است که بی شک این میزان از ترافیک آلودگی هوا را نیز به دنبال دارد و بدون همکاری نهادهای مرتبط امکان برون رفت از این‌ مشکل و دیگر مشکلات شهری سخت خواهد بود.

شهردار رشت در ادامه به برخی مسائل مربوط به ساخت و ساز در گستره شهر، وجود تالاب عینک به عنوان فرصت سرمایه گذاری و به موضوعات مرتبط با حریم رودخانه ها اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به تغییر کاربری ها در حاشیه رودخانه های شهر رشت باید با کمک اداره کل راه و شهر سازی استان برطرف شود تا آهنگ توسعه شهر شتاب گیرد.

حاج محمدی با اشاره به مسائل مربوط به تملک زمین ها در برخی از نقاط شهر تاکید کرد: مثلاً اداره راه و شهر سازی استان می تواند برای گسترش و اصلاح ساختار میدان شهدای ذهاب به شهرداری رشت کمک کند تا مشکلات مربوط به شریان های دسترسی به این میدان و تملک کسبه برطرف شود.

وی سپس گفت: شهرداری ناکارآمد به هیچ وجه به کار شهروندان نمی آید بلکه باید با مدیریتی صحیح در جهت حل مشکلات شهری قدم به قدم اقدام شود و بدون شک اداره کل راه و شهر سازی استان گیلان برای این مهم باید به کمک شهرداری رشت بیاید.

شهردار رشت در ادامه به یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها نیز در رشت اشاره کرد و گفت: یک سرمایه گذار با سرمایه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی قصد ساخت دهکده سلامت در رشت را دارد و ما توانستیم در گام‌ نخست این سرمایه گذار ایرانی مقیم‌ اسپانیا با مذاکرات فراوان به سمت رشت جذب کنیم.

این مدیر شهری رشت همچنین خواستار همکاری لازم برای تغییر کاربری زمین مورد نظر متناسب با نیاز سرمایه گذاری این پروژه شد و گفت: همه باید برای توسعه و پیشرفت شهر رشت در زمانی که مسئولیت داریم‌ تلاش کنیم. مدیر کل راه و شهر سازی استان گیلان هم با استقبال از همکاری های دو جانبه اظهار کرد: شهرداری رشت پیشنهادهای خود‌ در زمینه اصلاح ساختار رودخانه ها و موضوعات مرتبط با توسعه شهر را به اداره کل راه و شهر سازی ارائه کند.

ماکان پدرام گفت: اداره کل راه و شهر سازی استان آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری رشت را در موضوعات مرتبط دارد.

شایان گفتن است مریم‌ گل حضار سرپرست معاونت مالی و اقتصادی و ویسی سرپرست معاونت معماری و شهر سازی  و محمدعلی پورشعبانلی رئیس کارگروه املاک و امور ثبتی شهرداری رشت نیز در این نشست حضور داشتند.

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار