کد خبر: ۷۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 16 August 2015


مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از افتتاح مدرن‌ترین پمپ‌بنزین این استان در منطقه توتکابن رودبار در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین چراجی پیش از ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال پروژه‌های سی‌ان‌جی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: سه پروژه جایگاه سوخت CNG این استان در حال آماده شدن و تعدادی نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه مدرن‌ترین پمپ‌بنزین گیلان در منطقه توتکابن رودبار در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود، افزود: این جایگاه بسیار مدرن و پیشرفته توسط بخش‌خصوصی احداث شده و یکی از افتخارات گیلان محسوب می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان پمپ‌بنزین خمام را نیز مجهز و زیبا خواند و گفت: ماه آینده نخستین جایگاه پمپ‌بنزین میدان فرهنگ رشت نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای مدرن‌ترین جایگاه‌های سوخت CNG در کشور است، تصریح کرد: گیلان در برخورداری از جایگاه سوخت سی‌ان‌جی مدرن و مجهز رتبه نخست کشور را دارد.

چراجی درباره جایگاه‌های سوخت بنزین خاطرنشان کرد: هر 6 ماه یک بار جایگاه‌های پمپ بنزین گیلان رصد می‌شوند تا معایب آنها برطرف شود.

وی از فعالیت 114 جایگاه پمپ‌بنزین در گیلان خبر داد و گفت: بیشتر این جایگاه‌ها زیباسازی شده زیرا با توجه به گردشگرپذیری گیلان، جایگاه‌ها باید در شأن این استان سرسبز و زیبا و مهمان‌پذیر باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان مصرف سوخت سی‌ان‌جی را با افزایش عنوان کرد و افزود: با تک نرخی شدن بنزین، سمت و سوی مصرف به طرف سوخت سی‌ان‌جی رفته است.

وی با تصریح بر اینکه هر یک‌هزار خودرو به یک جایگاه سوخت سی‌ان‌جی نیاز دارد، یادآور شد: در گیلان 77 هزار خودروی گازسوز وجود دارد که نیاز آنها به 77 جایگاه این سوخت است اما در این استان 95 جایگاه سوخت سی‌ان‌جی موجود بوده که بالاتر از استاندارد کشوری است.

چراجی مصرف روزانه سوخت سی‌ان‌جی در گیلان را 900 هزار مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: مصرف این مقدار سوخت سی‌ان‌جی موجب صرفه‌جویی یک‌میلیون لیتر بنزین شده است.

وی مدیریت سوخت را موجب کاهش سوخت بنزین و افزایش سوخت سی‌ان‌جی دانست و متذکر شد: سیاست وزارت نفت این است که به طرف سوخت پاک یعنی سی‌ان‌جی و دیزل یورو 4 برویم تا عدم آلودگی محیط زیست را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار