مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد:
مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد که ۴۶۳ حافظ قرآن در این حوزه به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند.
کد خبر: ۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 16 August 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام در دیدار جمعی از طلاب فعال در عرصه قرآنی با آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی، این مرجع تقلید را منشأ آثار زیادی در عرصه قرآن دانست و ابراز داشت: در این مراسم و محفل قرآنی از سه نفر از طلابی كه در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در سطح كشور و بین الملل حائز رتبه‌های برتر هستند، تجلیل می شود.

وی با بیان اینكه در حوزه علمیه خراسان حركت ارزشمندی در زمینه قرائت و تفسیر شروع شده است، گفت: هم اكنون ۴۶۳ حافظ قرآن فعال هستند كه حدود ۱۰۰ نفر از این افراد حافظ كل می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به راه اندازی ستاد تفسیر قرآن از سال ۱۳۸۶ به دستور آیت الله واعظ طبسی، مدیر عالی این حوزه و با ریاست آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، طلبه از ابتدای ورود به این حوزه تا پایان سطوح عالی یك دور تفسیر قرآن را مرور می كند و بر اساس پایه تحصیلی خود به نكات تجویدی، صرفی، بلاغی، تفسیر سیاسی و... می پردازد و در مقطع خارج نیز دوره های تفسیر تخصصی آیات سیاسی - اجتماعی، اخلاقی - تربیتی، اعتقادی و فقهی را می گذراند.

وی به برگزاری دوره های قرآنی مختلف همچون انس با قرآن، تربیت مربی، حفظ(قلب سلیم)، مسابقات، تفسیر و... اشاره كرد و یادآور شد: یكی از فعالیت های مربوطه با نگاه به خانواده، برگزاری نشست های خانواده قرآنی است كه در این نشست ها یكی از سخنرانان مطرح كشوری حضور می یابد و به یكی از موضوع های قرآنی و خانواده اشاره می كند.

حجت‌الاسلام فرجام با اشاره به فعالیت های قرآنی برخی مدارس حوزه علمیه خراسان، گفت: طلاب برخی مدارس علمیه مانند سلیمانیه موظف هستند كه چند جز قرآن را در یك سال تحصیلی حفظ كنند.

در پایان این دیدار از سه تن از ممتازان قرآنی این حوزه كه در مسابقات كشوری و بین المللی مقام های برتر را از آن خود كرده بودند، تقدیر شد.

سال گذشته و ابتدای امسال حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، نفر اول رشته حفظ كل مسابقات بین المللی قرآن در تهران، حجت الاسلام مهدی شجاع، نفر برتر مسابقات قرآنی رشته قرائت و محمد خاكپور در رشته حفظ كل حوزه های علمیه و مسابقات كشوری از حوزه علمیه خراسان افتخارآفرین شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار