مدیر کل آموزش و پرورش ایلام از آمادگی برای ورود 100 هزار دانش آموز به مدارس در سال تحصیلی 95 - 94 خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 17 August 2015
به گزارش تابناک  ایلام، علی بیرانوند روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و پروژه مهر گفت: از سوی ستادهای پروژه مهر برنامه ریزی و تدابیر لازم اتخاذ شده تا دانش آموزان بتوانند در یک وضعیت با ثبات و آرام روز اول مهر حضوری با نشاط در مدارس داشته باشند.
وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته سال تحصیلی جدید با رویکرد اجرای برنامه های متاثر از سیاست های وزارت آموزش و پرورش و برنامه های راهبردی وزیر آموزش و پرورش آغاز و دانش آموزان و معلمان با آمادگی کامل در کلاس ها حاضر می شوند.
بیرانوند به اقدامات اجرایی جهت تحقق اهداف پروژه مهر اشاره کرد و افزود: فعالیت های اجرایی در جهت رفع نیازهای تجهیزاتی و تعمیراتی مدارس استان از ابتدای تابستان سال جاری شروع و تا پایان شهریور ادامه دارد.
وی تاکید کرد: ساماندهی دبیران و مدیران سه دوره تحصیلی انجام شده و هم اینک سازماندهی مدیران، معلمان و کادر اجرایی مدارس انجام گرفته و صدور ابلاغ های اولیه برای آنها در دست اقدام است ضمن اینکه ادارات آموزش و پرورش شهرهای تابعه استان از هر حیث آمادگی لازم برای استقبال از سال تحصیلی جدید را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به فعالیت های انجام شده و تشکیل ستاد پرو‍ژه مهر با هدف آمادگی استان برای بازگشایی مطلوب مدارس اشاره کرد و یادآور شد: این ستاد به منظور برنامه ریزی و هماهنگی تمام فعالیت ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس پنج محور سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ و نظارت و ارزیابی تشکیل شده است.
بیرانوند تسریع در اتمام طرح های نیمه تمام تا اول مهر، هزینه سرانه مدارس، تامین سرویس های دانش آموزی و همکاری اتوبوسرانی در ایاب و ذهاب دانش آموزان، مشارکت فرمانداران و دستگاه های اجرایی در رابطه با بازگشایی مدارس، آماده سازی مخازن و سرویس های عمومی و بهداشتی مدارس، تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز مراکز آموزشی و پیگیری جدی و مستمر در رفع مشکلات آب و برق مدارس را از دیگر برنامه های در دست اجرای این اداره کل اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید نزدیک به 100 هزار دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی در مدارس استان حضور می یابند که از این تعداد 9 هزار نفر نوآموز پایه اول ابتدایی هستند.
استان ایلام دارای یک هزار و 400 واحد آموزشی در قالب پنج هزار و 400 کلاس درس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار