مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی خبرداد:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد ۳۰۰ هنرجو و هنرآموز از ۲۷ استان کشور در نهمین جشنواره هنری هنرستان‌های کاردانش با هم رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 17 August 2015

به گزارش تابناک به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ عباس لامعی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هنری هنرجویان کشور که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۸ اثر هنری از هنرجویان شرکت کننده در نهمین جشنواره هنری هنرجویان کاردانش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه چشم انداز افق ۱۴۰۴ کشور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مسیری تضمین شده و ایمن قرار دارد، تصریح کرد: از مولفه‌های اصلی برای رسیدن به چنین جامعه‌ای که توسعه پایدار در آن شکل گرفته، این است که منابع انسانی آن یا‌‌ همان نیروهای کارش دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد، عرق ملی و دارای مهارتهای لازم برای زندگی و اشتغال باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این رسالت مهم، نهمین جشنواره هنری هنرستان‌های کار دانش با شرکت قریب به ۳۰۰ هنرجو و هنر آموز از ۲۷ استان کشور به میزبانی خراسان جنوبی از بیست و سوم لغایت بیست و پنجم مرداد ماه سال جاری در بیرجند برگزارمی‌شود.

لامعی تصریح کرد: تعداد ۱۳۸ اثر در ۱۷ رشته و زمینه‌های فلز، گرافیک، نقاشی، سفالگری، چوب، طراحی، طراحی طلا و فرش به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافته‌اند و در پایان مرحله نهایی نهمین جشنواره هنری هنرستان‌های کاردانش کشور نفرات اول تا سوم هر یک از رشته‌ها معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه درمرحله کشوری از هنرجویان شرکت کننده افزون بر داوری، پروژه عملی و مصاحبه علمی نیز گرفته می‌شود، افزود: پروژه عملی صرفاً برای ارزیابی مهارت و توانایی عملی هنرجویان خواهد بود و شامل مواد درسی دیگر در رشته تحصیلی ایشان نمی‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اهداف درون استانی و برون استانی این جشنواره یادآور شد: تشویق و ترغیب دانش آموزان در تقویت بنیه علمی و کاربردی آن‌ها، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی در بالا بردن دانش و روحیه نوآوری هنرجویان، ارج نهادن به ارزش‌های فرهنگی و هنری ایران زمین، توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و ترویج مهارت‌های شغلی و رشد و اشاعه هنرهای اصیل اسلامی-ایرانی از مهم‌ترین اهداف برون استانی به شمار می‌رود.

وی، معرفی استان خراسان جنوبی قابلیت‌های شهرستان بیرجند و پتانسیل‌های گردشگری این استان از قبیل بناهای تاریخی بافت قدیمی بیرجند، برگزاری نمایشگاه استانی از دستاوردهای هنرجویان هنرستان‌های استان، معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان به مردم و ترغیب اولیاء جهت هدایت تحصیلی فرزندانشان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از جمله اهداف درون استانی برگزاری این جشنواره برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار