کد خبر: ۷۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 18 August 2015

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: 13 آزاده گیلان پس از آزادی از بند اسارت بعثی‌ها به دلیل تحمل رنج و سختی‌های دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.


خبرگزاری فارس: 13 آزاده گیلان پس از اسارت شهید شدند


ابراهیم طاهرنژاد در جمع آزادگان استان با تبریک فرا رسیدن بیست و ششمین سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: در چنین روزی 43 هزار آزاده به میهن بازگشتند که دو هزار و 640 نفر آزاده گیلانی بودند.

وی با بیان اینکه این تعداد 6 درصد آزادگان کل کشور را شامل می‌شود، افزود: شهرستان رشت با یک‌هزار و 96 آزاده بیشترین شمار آزادگان استان گیلان را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه 140 نفر از آزادگان گیلانی بین پنج تا 10 سال اسیر بودند، خاطرنشان کرد: 234 نفر از آزادگان نیز بین 2 تا 5 سال در اسارت بودند.

وی با بیان اینکه برخی افراد نیز بیش از 10 سال در اسارت بودند، تصریح کرد: 80 درصد آزادگان بین 41 تا 50 سال سن داشتند که نشان‌دهنده پیشگامی پیشکسوتان ما برای حفظ کیان میهن بودند.

طاهرنژاد با اشاره به حضور 470 نفر آزاده گیلانی با سن بین 50 تا 60 سال، افزود: 13 نفر از آزادگان گیلانی پس از آزادی از بند اسارت بعثی‌ها به دلیل رنج و مشقت سال‌ها اسارت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

به گفته وی، بیش از 95 درصد از آزادگان به دلیل رنج مجروحیت‌های ناشی از دوران اسارت جانباز هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه در قبیله احرار اسارت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امام راحل که خود پدر تمام آزادگان بودند درباره آزادگان فرمودند «اگر آزادگان بازگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی(ره) به فکرشان بود».

وی 26 مرداد را یکی از شیرین‌ترین روزهای ملت ایران پس از 22 بهمن خواند و گفت: ایثارگران و آزادگان مطالبه‌ای جز رضای خدا ندارند و ما همواره مدیون جان برکف این عزیزان هستیم.

طاهرنژاد ازدواج و اشتغال فرزندان آزادگان و سامان بخشیدن به مشکلات زندگی آنها را از اولویت‌های بنیاد شهید برشمرد و یادآور شد: آزادگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پایدارتر از همیشه باقی بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار