آیت الله حسینی همدانی گفت: حاکمان ترکیه توجه کنند به بهانه خیال خام امپراطوری عثمانی در زمین شیطان بزرگ بازی نکنند زیرا ارتش و مردم سوریه قطعا به شما اجازه فروش کلاه از این نمدی که آوردید نخواهند داد.
کد خبر: ۷۸۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 12 October 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه کربلا میعادگاه اربعینیان و فراهم کننده مقدمات ظهور است، گفت: اربعین فرصتی برای نشان دادن تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند راهپیمایی اربعین نشان دهنده اراده امت اسلامی است و هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد. 
 
آیت الله حسینی همدانی افزود: از ابتدای انقلابِ رسول خدا تا کنون گفتمان تمدن اسلامی ادامه داشته و تا زمان ظهور نیز تلاش برای رسیدن به حکومت کریمه اهل بیت (ع) نیز ادامه دارد، انتظار باید همراه با کار و تلاش و جهاد باشد و در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری خطاب به جوانان فرمودند دهه های آینده دهه های شماست. 
 
وی با اشاره به اینکه اگر اندیشه اهل بیت (ع) بر جامعه حاکم بود هرگز فساد، اختلاس، دزدی، دست درازی به بیت المال، خیانت، زمین خواری، کوه خواری، نادیده گرفتن حقوق مردم، جهل، نفاق و ... وجود نداشت، اظهار داشت: اربعین مقدمه برپایی حکومت مهدوی است و جامعه اسلامی بدون تلاش محقق نخواهد شد. 
 
آیت الله حسینی همدانی اربعین را زنده کننده روح مبارزه با انحراف دانست و تصریح کرد: رهبری فرمودند اربعین جهانی تر شده است و نکته مذکور به این معنا است که منتظران ظهور نباید بنشینند بلکه باید حسین (ع) را به جهان معرفی کنند و زائران نقش مبلغ و سفیر داشته باشند. 
 
وی با اشاره به اینکه اربعین مقدمه جهانی شدن اسلام و پشتیبان معنوی محور مقاومت است، گفت: عظمت اربعین معادلات جهان استکباری را در منطقه و جهان بر هم زده و اردوگاه دشمنان اسلام را بر هم ریخته است، خواب آنها را پریشان کرده است در نتیجه به زودی شاهد محو اسرایل از صفحه روزگار خواهیم بود. 
 
آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در قدرت اربعین همین بس که خشم استکبار را به همراه داشته است، افزود: متاسفانه گاهی نوچه های داخلی سنگ اندازی برای نرفتن به اربعین خواهند داشت اما تاثیری در اراده مردم ندارد و همانگونه که پیش بینی شد علی رغم تحرک بیگانگان تا امروز حضور مردم با شکوه تر از سال قبل بوده است. 
 
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه موکب هایی باید پیش از مرز فراهم شود تا زائران با زمان بندی وارد خاک عراق شوند، اظهار داشت: ازدحام مرزها و خروج و ورود سنگین است در نتیجه اگر موکب هایی در مسیر تعبیه شود خالی از لطف نخواهد بود و لطف به زوار امام حسین (ع) است.
 
آیت الله حسینی همدانی به دیدار رهبری با نخبگان اشاره کرد و تصریح کرد: استقلال علمی کشور موجب توانمندی و اقتدار ایران در برابر دشمن خواهد شد و این مهم به دانشگاه ختم نمی شود زیرا تمام کسانی که با مدیریتشان کاری می کنند که مردم را به آینده کشور ناامید می کنند باید پاکسازی شده و به آنها تذکر داده شود. 
 
وی با اشاره به اینکه تاکید ویژه رهبری کنار گذاشتن اقتصاد نفتی و خام فروشی آن بود، گفت: چند روز قبل حاکمیت سوریه توسط ترکیه نقض شد و عملیات چشمه صلح را رقم زد که بر خلاف نام آن صلح منطقه را از بین می برد، مگر می شود با از بیت بردن استقلال کشوری صلح را به ارمغان آورد؟ 
 
امام جمعه کرج افزود: حاکمان ترکیه توجه کنند به بهانه خیال خام امپراطوری عثمانی در زمین شیطان بزرگ بازی نکنند، ارتش و مردم سوریه قطعا به شما اجازه فروش کلاه از این نمدی که آوردید نخواهند داد، منطقه را به سمت نا آرامی که خواسته اسرائیل و آمریکا است سوق ندهید. 
 
وی با اشاره به اینکه کردهای سوری باید فهمیده باشند آمریکا قابل اعتماد نیست و در بزنگاه حساس آنها را تنها گذاشت و رفت، اظهار داشت: رزمایش یگان های واکنش سریع ارتش با پشتیبانی هوانیروز در شمال غرب کشور، خودکفایی در تولید و ساخت ادوات نظامی را به جهان اثبات کرد و نشان دهنده هوشیاری و آمادگی کامل نیروها در برابر حملات احتمالی است. 
 
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی بدانند که اگر خطایی محاسباتی داشته باشند با یورش برق آسا و قدرتمند سربازان ایران اسلامی همراه خواهد بود و حرکت معاندان را در نطفه خفه خواهند کرد. 
 
وی خطاب به مسئولین البرز گفت: در بکارگیری افراد حزب و گروه را در نظر نگیرند و سیاسی کاری را کنار بگذارند، کسانی که رد صلاحیت شده اند به کار گرفته نشوند و از افراد صالح استفاده شود، از چینش های انتخاباتی بپرهیزید و فکر نکنید مردم نی فهمند شما چه کار می کنید. 
 
آیت الله حسینی همدانی افزود: با داشتن نیروهای خوب و کارآمد استانی چرا از خارج استان نیرو در راس امور قرار گرفته می شود؟ باید از منابع و منافع مردم باید بگویم این روش برای البرز خیری ندارد، خصوصی گفتم، امروز اشاره کردم و لازم باشد صریح تر خواهم گفت، خودتان را جمع و جور کنید.
 
خطیب جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: گاهی خبر می رسد افرادی خود را کاندیداد کرده و مقدماتی را فراهم کرده اند که در انتخابات شرکت کنند، هر کسی حق دارد اینگونه عمل کند اما عده ای که احتمال می دهند اگر بیایند رای می آورند به برخی می گویند در انتخابات شرکت نکن اما ما به واسطه ارتباطات به شما فلان پست را تقدیم می کنیم، فساد این روش برای همه روشن است در نتیجه باید افراد معامله گر به مردم معرفی شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار