استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تعامل با جهان به معنای ضعف نیست گفت: شاید تحریم‌ها حرکت ملت ایران را در رسیدن به اهداف خود کند کرده است، اما بدون شک نتوانسته مانع پیشرفت شود.
کد خبر: ۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 18 August 2015
در نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پسا توافق هسته‌ای که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در محل دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حرکت انقلاب اسلامی حرکتی برای رسیدن به توسعه، پیشرفت و آنچه که حق ملت ایران است، در طی این سال‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه لازمه پیشرفت آزادی،‌ عدالت و استقلال است، تاکید کرد: ملت ایران همه مشخصه‌ها و ویژگی‌های لازم برای پیشرفت را داشته و دارند و در کشوری زندگی می‌کنند که استقلال خود را در تمام عرصه‌ها به رخ جهانیان کشیده است.

وی افزود: ملت ایران مردمی هستند که برای حفظ عزت و اقتدار کشورشان به راحتی جان خود را در کف دست‌هایشان می‌گیرند و از تمام هستی خود می‌گذرند. مصداق بارز این مهم را در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم که جوانان پرافتخار جان خود را فدا کردند که امروز ما در این کشور در کمال عزت و اقتدار زندگی کنیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ملتی هستیم که جوانانی مستعد، هوشمند و توانمند داریم. استکبار و استعمار بیش از 2 قرن تلاش کردند که این شعار را در ذهن ما نفوذ دهند که نمی‌توانیم اما با عنایات الهی امام بزرگوار در گوش ما زمزمه کرد که می‌توانیم و جوانان ما هم در تمامی عرصه‌ها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شعار کلیدی حضرت امام (ره) را به اثبات رساندند.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با وجود همه توطئه‌های دشمنان موفق عمل کرده‌اند خاطر نشان کرد: شاید تحریم‌های دنیای استکبار حرکت را در رسیدن به اهداف خود و پیشرفت همه جانبه کند کرد، اما نتوانست مانع تحقق این مهم شود.

رشیدیان ابراز داشت: به ضرورت تعامل و ارتباط با جهانیان اعتقاد داریم و برای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی این مهم یک ضرورت به شمار می‌رود، البته تعامل به معنای ضعف نیست به معنای کوتاه آمدن در برابر غرب و شرق نیز نیست بلکه معنای حقیقی تعامل با جهانیان خودباوری و اعقتاد به ظرفیت‌های داخلی و البته تعامل با جهان است.

برچسب ها: توافق هسته ای ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار