تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهر کرمانشاه است. پروژه‌ای که کلنگ آن خرداد سال گذشته به زمین زده شد و حالا با پیشرفت فیزیکی 44 درصدی در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۹۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 28 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،برآورد اولیه اعتبار این پروژه 120 میلیارد تومان است که قرار است بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی توسط کمک‌های دولتی تامین شود و در صورت تامین این اعتبار، این تقاطع مهم زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در تشریح جزییات اجرای این پروژه، گفت: تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) بهار سال گذشته کلنگ زنی شد و از همان زمان عملیات اجرایی آن با جدیت پیگیری شد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل دومسیر روگذر، دو پُل همسطح و دو مسیر زیرگذر است، گفت: دو پُل هم سطح این تقاطع در دو مسیر غرب به شرق و شرق به غرب شهر کرمانشاه قرار دارند که عملیات اجرایی پُل هم سطح در مسیر شرق به غرب به پایان رسیده و آماده آسفالت است و پُل همسطح دیگر نیز در مسیر غرب به شرق در حال آرماتوربندی است و کار اجرایی آن نیز تا دو ماه آینده به پایان می رسد.

اعتصام فر افزود: دو مسیر روگذر این تقاطع نیز در مسیر جاده همدان به سمت میدان شهدا( روگذر شرق به جنوب) و مسیر استانداری به سمت میدان نیایش(روگذر غرب به شمال) قرار دارد که در هر مسیر هشت ستون نصب می‌شود.

وی افزود: در مسیر روگذرشرق به جنوب تقاطع از هشت ستون، کار احداث چهارستون به پایان رسیده و چهار ستون دیگر در دست اجراست و در مسیر روگذر غرب به شمال نیز احداث هشت ستون مسیر در دست پیگیری است.

اعتصام فر خاطرنشان کرد: تمام سیگمنت‌ها و قطعات بتنی این تقاطع از قبل در کارگاه ساخته شده و با پیشرفت پروژه کار نصب آنها نیز انجام می‌شود.

وی در تشریح پیشرفت فیزیکی پروژه در مسیرهای زیرگذر تقاطع هم گفت: این پروژه دو زیرگذر شمال به جنوب و جنوب به شمال دارد که بعد از اتمام دو پُل هم سطح پروژه، عملیات اجرایی این دو مسیر هم آغاز می‌شود.

به گفته معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه این پروژه هم اکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبار مناسب تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتصام فر برآورد اولیه اعتبار ساخت این تقاطع را 120 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از این اعتبار توسط شهرداری و بخشی توسط اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار