رئیس اداره حمل و نقل کالای همدان با اشاره به اینکه میانگین سنی ناوگان باری در همدان بالاتر از میانگین کشور است، گفت: حدود ۳ میلیون تن بار در۴ ماهه ابتدای امسال در استان همدان جا‌به‌جا شد.
کد خبر: ۷۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 19 August 2015

رئیس اداره حمل و نقل کالای همدان با اشاره به اینکه میانگین سنی ناوگان باری در همدان بالاتر از میانگین کشور است، گفت: حدود ۳ میلیون تن بار در۴ ماهه ابتدای امسال در استان همدان جا‌به‌جا شد.

به گزارش تسنیم ، مصطفی وصالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 4ماهه نخست سال 94 به میزان 2میلیون و 761 هزار و 976 تن بار جابه‌جا شد، در حالی که میزان بار جا به‌جا شده در سال 93 به میزان 2میلیون و 951 هزار و 308 تن کالا بوده است.

وصالی بیان کرد: بیشترین رشد جابه‌جایی بار متعلق به اسدآباد است و این میزان در سال گذشته، 56 هزار و 977 تن بود که در سال 94 با فعالیت5 شرکت حمل و نقل کالا به147 هزار و 11 تن رسیده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان عنوان کرد: علاوه بر شهرستان اسد آباد شهرستان تویسرکان با 2 شرکت حمل و نقل و افزایش 37 درصدی جابه‌جایی بار همراه بود و شهرستان همدان نیز با 29 شرکت حمل و نقل کالا در همین مدت افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره کالای این اداره کل گفت: البته در بعضی از شهرستان ها نیز با کاهش میزان کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده ایم.

وی تصریح کرد: عمده محصولات حمل شده از استان شامل؛ سیمان، محصولات معدنی از قبیل سنگ آهن، محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی و گندم، محصولات صنعتی چون، شمش آهن و شیشه و فرآوردهای نفتی شامل بنزین، گازوییل و نفت کوره است که از استان بارگیری شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا در بخش حمل کالای ترانزیت کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، مصر و امارات را مقصد اصلی کالاهای استان برشمرد و افزود: کالاها از استان توسط کامیون ها بارگیری و در مرزهای غربی مهران، خسروی و چزابه و در مرز آبی جنوب در بندر امام خمینی ( ره ) برای ارسال به مقاصد هدف تحویل داده می‌شوند.

وی میانگین سنی ناوگان باری استان را فرسوده و بالاتر از میانگین کشوری خواند و گفت: 94 شرکت حمل و نقل کالا در استان کار جابه‌جایی کالا را برعهده دارند که شهرستان همدان با 29 شرکت بیشترین سهم را در جابه‌جایی بار در استان داشته و فامنین متاسفانه بایک واحد آن هم غیر فعال سهمی در این میان نداشته است.

وصالی گفت: رزن 27 درصد بار استان را در 4ماهه نخست سال 94 جا به جا کرد که بیشترین سهم جابجایی کالا را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده که عمده این محصولات سیمان صادراتی به مقصد کشور عراق بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار