تابناک: برخورد یک دستگاه هوو کشنده در بزرگراه امیرکبیر سبب کشته شدن 10 و زخمی شدن 19 نفر از هموطنانمان در شب گذشته شد، این حادثه که تصادف یک دستگاه هوو کشنده با یک اتوبوس بوده است، سبب شد تا هر دو راننده خودرو در دم جان خود را از دست دهند و دیگر سرنشینان اتوبوس نیز به کام مرگ کشیده شوند.
کد خبر: ۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 25 February 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، شب گذشته حادثه ای مرگبار در بزرگراه امیرکبیر به وقوع پیوست که بر اثر آن 10 نفر کشته و 19 نفر روانه بیمارستان شدند.

این حادثه که تصادف یک دستگاه هوو کشنده با یک اتوبوس بوده است، سبب شد تا هر دو راننده خودرو در دم جان خود را از دست دهند و دیگر سرنشینان اتوبوس نیز به کام مرگ کشیده شوند.

سرهنگ رضا رضایی در همین خصوص در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 19.30 شب گذشته یک دستگاه کامیون کشنده هوو که در مسیر کاشان به نطنز در آزادراه امیرکبیر در حرکت بود، به علت انحراف به چپ و عبور از گارد ریل وسط آزادراه به سمت باند مخالف تغییر مسیر داده و به صورت رخ به رخ با یک دستگاه اتوبوس که از اصفهان عازم تهران بوده است، برخورد کرد.

این تکرار تلخ داستان تصادفات جاده ای آن هم در روزهایی که به آغاز سال نو و اوج گیری مسافرت های برون شهری را شاهد خواهیم بود، نگران کننده و دلهره آور است. چراکه از یک سو در کشور ما قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان به درستی اجرا نمی شود و از سوی دیگر وضعیت جاده ها هم آن گونه که باید مناسب این حجم بالای مسافرتها باشد بهینه سازی نمی شود.

اما موضوعی مهمتر از همه اینها در این بین، که همواره به عنوان یکی از عوامل تصادفات از آن یاد می شود، خودرو است.

در تصادف شب گذشته گرچه هنوز دلیل اصلی این حادثه تاسف بار مشخص نشده است اما باز هم پای خودروی هوو که زمانی آن را قاتل جاده های ایران لقب داده بودند در میان است.

به گفته سرهنگ رضایی، علت حادثه فعلا مشخص نیست و معلوم نیست که آیا ترکیدگی لاستیک سبب انحراف به چپ شده است یا خواب آلودگی راننده، اما آن چیزی که مهم است متاسفانه کشنده هوو با ورود با لاین مخالف سبب این حادثه دلخراش شده است.

این اتفاق می تواند در اثر سهل انگاری راننده حین رانندگی و عدم بررسی وضعیت خودروی خود رخ داده باشد اما سابقه نه چندان خوشایند هوو در جاده های ایران، این نگرانی را ایجاد کرده است که آیا این حادثه دلخراش که منجر به فوت 10 نفر از هموطنان ما شده است، می تواند انگشت اتهام را به سوی قاتل جاده های ایران نشانه رود؟.

پیش از این و طی دو سال گذشته جنجال های فراوانی در مورد این خودرو در کشو وجود داشت که گران فروشی شرکت تولید کننده آن یعنی ایران خودرو دیزل از جمله این مشکلات بود اما معضل مهم تر در مورد این خودرو تصادفات بسیار این خودرو در دو سال گذشته و عیوب فنی این خودرو بود که در همان سال ها به تایید استاندار و پلیس راهور نیز رسید.

ایران خودرو دیزل پس از طرح شکایات بسیار و پرونده دار شدن هوو اقدام به رفع عیوب خودروی هوو کرد اما بعد از این ماجرا به رغم تایید اداره استاندارد مبنی بر رفع عیوب هوو اما این بار این پلیس راهور بود که زیر بار شماره گذاری این خودرو نمیرفت چراکه معتقد بود این خودرو ایمنی لازم برای تردد در جاده های کشور را ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار