امام جمعه لواسانات گفت: صدا و سیما باید به جای بخت‌آزمایی، تلاش و کوشش را ترویج کند.
کد خبر: ۷۹۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 02 November 2019

امام جمعه لواسانات: صدا و سیما بخت‌آزمایی را ترویج نکند

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در ایراد خطبه های این هفتهٔ نماز عبادی سیاسی جمعه بخش لواسانات ضمن تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کار کردن گفت: آیندهٔ کشور دست فرزندان امروز است، آنها را از تنبلی و خوش خیالی دور کنید و به اراده و تلاش شبانه روزی تشویقشان کنید.

وی ضمن بیان اینکه مبنای جامعهٔ اسلامی کار و تلاش مجاهدانه است اظهار داشت: باید روحیهٔ تلاش را تقویت کنیم و اینکه برخی به انتظار ثروت بادآورده نشسته اند از بین برود.

خطیب جمعه لواسانات بیان داشت: جوامعی که در دنیا رشد کرده اند بر اثر تلاش بوده است. اگر فکر و اراده و بازوی انسان کار کند فرد رشد می کند.

لواسانی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیازمند مسئولانی است که کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند. اگر نیمی از حرف هایمان را عمل کنیم دنیا آباد می شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف نیز خاطرنشان کرد: این سنت حسنه باید احیاء شود. مسئولان اوقاف و متولیان و مباشران امور اوقاف وظیفۀ سنگینی دارند که با رعایت تقوا، احکام شرعی، امانت‌داری، درست‌کاری و تلاش سالم تکالیف خود در این رابطه را انجام دهند و نگذارند که موقوفات از بین برون یا دچار صدمه شوند.

امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه سومین مهلت ۶۰ روزهٔ ایران رو به اتمام است اظهار داشت: در هر مرحله بخشی از تعهدات خود کاهش داده ام و اینکار را ادامه خواهیم داد. اروپایی ها فقط حرف می زنند اما ما در عمل نیز محکم ایستاده ایم. وی افزود: رژیم صهیونیستی از حملهٔ ایران نگران است و نگرانی خود را بروز می دهد. دو علت دارد، نخست اینکه این رژیم نقشی در پس‌ پردۀ حوادث منطقه دارد و می‌داند که دستش برای جمهوری اسلامی رو شده است، نمی‌تواند خودش را پنهان کند و باید پاسخ‌گوی ماجراجویی‌ های خود باشد.

خطیب جمعه لواسانات ادامه داد: دوم حمله‌ای که به نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران به نام سابیتی حدود صد کیلومتری بندر جدۀ عربستان انجام شده است، باید کار رژیم صهیونیستی باشد که به اصطلاح ضمیر تهدیدات ایران پیدا شد و از این بابت صهیونیست‌ها نگران هستند چرا که ایران رسماً اعلام کرده است که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی تأکید کرد: برخی افراد با توجیه گناهان بزرگ دیگران، گناه خود را کوچک می شمارند که باید مراقبت کنند خداوند اعمال هر یک از ما را حسابرسی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار