معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۵ مورد ابتلا به آنفولانزا در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 23 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:عبدالرسول همتی گفت: با اجرای نظام مراقبت سندرومیک و راه اندازی آزمایشگاه مرجع آنفولانزا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال از ۳۰۰ نمونه ارسالی ۷۵ مورد ابتلا به آنفولانزا در استان شناسایی و درمان شده اند.
وی با بیان اینکه آنفولانزا بیماری ویروسی حاد تنفسی است که معمولا با شروع فصل سرما بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌شوند، افزود: کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، افراد سالمند، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های تنفسی و قلبی-عروقی، بیماران دیالیزی و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و دارای ضعف سیستم ایمنی هستند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آنفولانزا و عوارض ناشی از آن هستند.
همتی ادامه داد: ذرات معلق در هوا و دست‌های آلوده مهمترین راه انتقال ویروس آنفولانزا است به همین دلیل با شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و تماس نداشتن با افراد مبتلا می‌توان تا حد زیادی از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در کنار خود مراقبتی، با تزریق واکسن آنفولانزا به ویژه در افراد پرخطر می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار