کد خبر: ۸۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 21 August 2015


انزلی - ایرنا - امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت : مساجد باید محل گسترش فرهنگ دینی باشند.



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به سالروز آتش زدن مسجدالقصی به دست رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مسجد در نظام اسلامی یکی از مهمترین مراکز اجتماع مسلمان و امور فرهنگی و اقتصادی است که وحدت جامعه را موجب می شود.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن از رونق انداختن مساجد است، افزود: مسجد، محل تعامل است و نباید محل گریز مردم باشد.

امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد: دشمن؛ مسجد فعال ، روشنگر و اثرگذار بر جامعه نمی خواهد بلکه خواهان مسجدی با اختلافات و بی بهره است.
خطیب جمعه انزلی متذکر شد : مسوولان و دستگاه هایی که وظیفه این امر با آنهاست، باید سعی کنند نیازهای مساجد را تامین و این مراکز مهم دینی و سیاسی را بیش از پیش فعال کنند.
وی با اشاره به 31 مرداد روز صنعت دفاعی کشور گفت: به لطف خدا و تدابیر رهبری و تلاش دانشمندان و مهندسان داخلی، ایران از جمله کشورهای مهم و مطرح در صنایع دفاعی شده است .
حجت الاسلام شمس الدین افزود: در زمان رژیم پهلوی، پول نفت تنها صرف خرید سلاح هایی برای تامین امنیت بیگانگان می شد اما در دوران دفاع مقدس که تامین تسلیحات به سختی انجام می شد، با وجود همه تحریم ها بیشتر سلاح های مورد نیاز را در داخل کشور ساختیم .
وی اظهار کرد : در همین شهرستان، ناوشکن دماوند با تجهیزات و توانایی روز ساخته شده و به نیروی دریایی ملحق شده است .
وی تصریح کرد : این پیشرفت ها، ما را جزو کشورهای مطرح قرار داده و شما در همین مذاکرات هسته ای می بینید آنچه دشمن به آن اصرار دارد، بازرسی از مراکز نظامی ماست که نشان دهنده ترس آنها از توانمندی ما در این بخش است .
امام جمعه انزلی در خاتمه متذکر شد: نیاز است مردم نیز در فعال شدن مساجد کمک کنند چرا که اگر مساجد دچار سستی شوند، جامعه دچار سستی فرهنگی می شود.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار