در کمیسیون فرهنگی‌، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد‌؛
ساخت هفتاد سوله ورزشی درقالب اقدامی مشترک ازسوی شهرداری و بسیج سازندگی سپاه، در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 22 August 2015
مجید پیراسته، رئیس حوزه ریاست شهردار که لایحه شهرداری را با محوریت ساخت این سوله‌ها به درخواست مجموعه سپاه به کمیسیون مذکور برده بود، در توضیح روند این طرح بیان می‌کند: در راستای پیگیری اقدامات فرهنگی و مشارکتی شهرداری مشهد، قرار است هفتاد سوله ورزشی با اولویت مناطق کم‌برخوردار شهر توسط بسیج سازندگی سپاه ساخته شود.

‌وی ادامه می‌دهد: این اقدام پس از عقد تفاهم‌نامه‌ای میان این دو نهاد صورت می‌گیرد و براساس آن زمین و پروانه ساخت رایگان ازسوی شهرداری تامین شده و سپاه هم هزینه‌های ساخت را متقبل می‌شود.

پیراسته توضیح می‌دهد: در مرحله اول این طرح مشارکتی، هجده‌ قطعه زمین تحویل سپاه شده و تاکنون تقریبا ١٠سوله احداث و آماده بهره‌برداری شده‌اند.رئیس حوزه ریاست شهردار خاطرنشان می‌کند: کاربری این سوله‌ها دومنظوره بوده؛ اما بهره‌برداری عمده آن ورزشی است. هدف از ساخت این سوله‌ها، تامین نیازهای مناطق به فضاهای ورزشی و تامین بستر برای فراغت‌های سالم جوانان و نوجوانان ساکن در این مناطق است.

این مقام مسئول متذکر می‌شود: در گام‌های بعدی، به تناسب پراکندگی جغرافیایی، زمین‌های مستعد دیگری شناسایی می‌شوند و با موافقت شورای اسلامی شهر مشهد دراختیار سپاه قرار می‌گیرند.

وی حرکت گام‌به‌گام شهرداری در پیشبرد این طرح را درراستای شتاب‌دهی به روند خدمت‌رسانی عنوان می‌کند و می‌گوید: معطل شناسایی هفتاد قطعه زمین نمانده‌ایم و در گام نخست با شناسایی هجده قطعه، روند تحویل زمین‌ها را کلید زدیم تا عملیات احداث سوله‌ها ازسوی بسیج سازندگی سپاه انجام گیرد.

پیراسته بیان می‌کند: ‌اولویت با مناطق کم‌برخوردار است؛ اما این بدین‌معنا نیست که اگر در نقطه دیگری از شهر، ظرفیتی فراهم بود و نیازی هم وجود داشت، آن منطقه را از این فرصت محروم کنیم. درحقیقت تاکید ما بر توزیع متوازن خدمات برای تمامی شهروندان مشهدی است.

این مقام‌مسئول متذکر می‌شود: در ضمن یک سوله ورزشی در میدان معراج افتتاح شده و به‌زودی شمار دیگری از این مراکز را که روند ساختشان با مشارکت سپاه تکمیل شده، در سطح شهر به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار