معاون اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان:
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه نقشه طرح توسعه امامزاده جعفر و محمد (ع) آماده اجرا است، گفت: اوقاف در روند این طرح با میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 22 December 2019

نقشه طرح توسعه امامزاده جعفر و محمد (ع) دامغان آماده اجرا است

به گزارش تابناک سمنان: مصطفی یغمائیان صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به میزبانی اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن اشاره به طرح توسعه آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع) دامغان و آغاز ساخت‌وساز این پروژه از گذشته، ابراز داشت: با توجه به تائید نقشه طرح توسعه امامزاده جعفر و محمد (ع) توسط وزارت میراث فرهنگی انتظار می‌رود هیئت‌امنا امامزاده و اوقاف در اجرای این روند همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نظیر اوقاف و امور خیریه با دارا بودن پیشینه فرهنگی باید در اجرای طرح و نقشه جدید مبنی‌بر ساخت‌وساز حریم آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان گام بردارند و نسبت به ابطال پروانه ساخت قبل این طرح اقدام و پروانه جدید بر اساس طرح و نقشه جدید از شهرداری دامغان که آمادگی خود را طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به‌صورت کتبی اعلام کرد، اقدام کند.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه طرح و نقشه جدید ساخت‌وساز در حریم آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان ۱۵ مهر امسال توسط مشاور فنی طرح تهیه که این طرح و نقشه مورد تائید شهرداری، هیئت‌امنا و اداره اوقاف و امور خیریه دامغان قرار گرفت، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد که همه در اجرای این طرح و نقشه جدید تن داده و به پیشرفت پروژه کمک کنند.

یغمائیان بابیان اینکه برای طرح توسعه حریم کار کارشناسی لازم صورت گرفته است، در ادامه تصریح کرد: پروانه قبلی ساخت طرح توسعه در حریم آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) باطل است.

وی افزود: برای ادامه فعالیت ساخت‌وساز در حریم آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) نقشه و پروانه جدید مورد ملاک است که این موضوع در تاریخ هشتم و سیزدهم آبان سال جاری به اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری دامغان ارسال شد.

به گزارش تابناک سمنان شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد ۱۲۶ اثر از آثار تاریخی ثبت‌شده ملی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار