یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: رای اولی‌ها بدانند که قرار است در دوم اسفندماه یکی از مهمترین اتفاقات اجتماعی و سیاسی، برای قبول مسؤولیت در آینده برای آن‌ها رقم بخورد.
کد خبر: ۸۰۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 28 December 2019
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهمن سعیدی‌پور  در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انسان یک سری نیاز اولیه مانند خوردن، خوابیدن و... و یک‌سری نیازهای ثانویه که جز نیازهای مهم هستند، دارد.

وی حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی را یکی از مهمترین نیازهای اجتماعی انسان دانست و گفت: در انتخابات فردی احراز هویت می‌کند آحاد مردم به آن فرد هویت می‌دهند تا برای آن‌ها تصمیم بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: مردم در انتخابات رای می‌دهند، رای مردم آن‌قدر مهم است که به صورت مکتوب در یک برگه نوشته و با اثر انگشت که مهمتر از امضا است، رنگی می‌شود.

وی خطاب به رای اولی‌ها، افزود: رای اولی‌ها بدانند که قرار است در دوم اسفندماه یکی از مهمترین اتفاقات اجتماعی، سیاسی و حتی فردی در زندگی آن‌ها رقم بخورد.

سعیدی‌پور، شرکت در انتخابات را تمرینی برای قبول کار اجرایی در آینده ومسؤولیت‌پذیری دانست و تصریح کرد: رای اولی‌ها باید در ابتدا فلسفه انتخابات را درک کنند، چرا که در آینده به‌عنوان شهروند مشارکت‌جو، فعال، مدنی و سرمایه اجتماعی تلقی می‌شوند که اطمینان اجتماعی را به‌دنبال دارد.

وی از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و آن را شروع یک فعالیت مهم اجتماعی تلقی کنند.

سعیدی‌پور در خصوص بحث تبلیغات، گفت: تبلیغات از رساندن و ابلاغ شدن می‌آیید، در تبلیغات خصوصی و شخصی، فرد به‌دنبال منافع شخصی است و مسؤولیت اجتماعی متوجه طرف نمی‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به دنبال تفویض قدرت از ملت به یک نماینده هستیم تا این نماینده با اختیاری که از طرف آحاد مردم به او واگذار شده است قدرت برنامه‌ریزی و نظارت بر کارهایی اجرایی را داشته باشد.

وی گفت: کاندیدا می‌خواهد مسؤولیت اجتماعی برعهده گیرد و پاسخگو اجتماع باشد، لذا در ابتدا به‌عنوان وکیل و پاسخگو مردم باید ضوابط قانونی را رعایت کنیم.

سعیدی‌پور خاطرنشان کرد: کاندیدا باید به قانون عمل کنند چون می‌خواهند در آینده منشا قانون‌گذاری باشند، فردی که قانون‌شکن باشد نمی‌تواند قانون‌گذار درستی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نامزد انتخاباتی باید محتوی و برنامه داشته باشد، ملت بسیار باهوش هستند و تفاوت برنامه را با وعده وعید یه خوبی درک می‌کنند.

وی افزود: وظیفه یک نماینده مجلس شورای اسلامی، قانون‌گذاری و وضع قانون است، نماینده به خاطر حل مشکل مردم حق تحقیق و تفحص را دارند.

سعیدی‌پور اظهار داشت: نماینده با شناسایی مسائل و مشکلات، برای حل آن یا به دولت پیشنهاد می‌دهند که لایحه بنویسد یا با سایر نمایندگان در قالب ضوابطی که مجلس شورای اسلامی دارد طرح می‌نویسند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار