معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: در محیط دانشگاه ها نباید منحصرا علوم اجتماعی و علوم انسانی را از جامعه غرب گرفت.
کد خبر: ۸۰۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 29 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، افشین کریمی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش و فناوری که در سالن همایش های بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: اولین آیه نازل شده بر پیامبر(ص) اهمیت نوشتن را بر همگان هویدا می کند.مشکل اصلی جامعه دانشگاهی این است که علوم اجتماعی و علوم انسانی خود را از فرهنگ غرب می گیرد که می بایست همه تفکرات و اندیشه ها در جامعه دانشگاهی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد تا پژوهشگر بتواند بر همه علوم حاکم بر جهان تسلط داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه کشور منوط به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است چون دانشگاه ها هستند که می توانند منجر به توسعه کشور شوند و در واقع ترویج فرهنگ ها و نهادینه شدن آن در جامعه بر عهده‌ دانشگاه است.

در ادامه این همایش محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ایراد سخن پرداخت و بیان داشت: باید از دانش، فناوری و تولید دانش بنیان به تولید ثروت رسید که یکی از ابراز تولید ثروت، احداث پارک های علم و فناوری است که البته در ۱۰ سال گذشته احداث پارک های علم و فناوری در کشور کمک شایانی به تولید این ثروت کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: باید نظام علم و فناوری، نظام ملی نوآوری و حقوق مالکیت به رسمیت شناخته شود و در واقع سیستم سیاسی و اداری کشور از این امر باید حمایت کند تا تولیدکنندگانی که بر اساس دانش در حال فعالیت هستند به تولید ثروت برسند.
در پایان این همایش از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی تجلیل به عمل آمد و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار