رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت: داوطلبانی که قصد انصراف از شرکت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند تا پیش از تاریخ ۲۱ دی ماه انصراف خود را به فرمانداری حوزه انتخابیه خود اعلام کنند.
کد خبر: ۸۱۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 31 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ یوسف امیدی  اظهار داشت: این دسته از دواطلبان که قصد انصراف از شرکت در انتخابات دارند باید تا فرصت باقی است و مهلت اعلام رسمی انصراف دارند این کار را انجام دهند تا پیش از ۲۱ دی ماه به درخواست انصراف آنها رسیدگی شود.

وی افزود: ۲۱ دی ماه نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان که از دوم دی ماه فرایند بررسی صلاحیت آنها آغاز شده است، اعلام عمومی می شود و تا پیش از این تاریخ داوطلبان مایل به انصراف درخواست خود را به فرمانداری های حوزه انتخابیه خود اعلام کنند تا از فرایند احراز صلاحیت خارج شوند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام یادآور شد: تاکنون از مجموع ۱۳۱ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ نفر از هر ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان ایلام به صورت رسمی از حضور در عرصه رقابت های مجلس انصراف داده اند.

امیدی درباره تعیین صلاحیت داوطلبان نیز گفت: نکته مهم این است که در تعیین صلاحیت داوطلبان نگرش های سیاسی دخالت ندارد و تایید داوطلبان بدون هیچ گونه غرض ورزی یا نگاه سیاسی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: جانبداری از شخص یا گرایش سیاسی از سوی دست اندرکاران هیات نظارت در احراز صلاحیت داوطلبان هیچ نقشی ندارد و فرایند احراز صلاحیت همه داوطلبان با هر گرایش فکری و سیاسی عادلانه برخورد می شود.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم‌زاده عهده‌دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می‌شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار