۱۰ شکارچی متخلف به همراه اسلحه غیر مجاز در شهرستان‌های فسا و لامرد دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۱۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 07 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:10 رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا گفت: در گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت این شهرستان، ۸ متخلف دستگیر شدند.

محمدی افزود: از این متخلفان، ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی غیر مجاز و ۴ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و همچنین لاشه ۱۵ قطعه کبک و ۲ قطعه کوکر شکم سیاه شکار شده کشف و ضبط شد.

او افزود: جریمه قابل پرداخت برای صید و شکار غیر مجاز، مبلغ سه میلیون و سیصد هزار تومان تعیین شده است که با پی گیری‌های انجام شده، متخلفان، این مبلغ را به حساب‌های مربوطه واریز کردند.

سلمان پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد نیز اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط لامرد، از حضور دو نفر شکارچی در ارتفاعات کوه تابناک لامرد مطلع می‌شوند و به دلیل موقعیت شکارچیان در بالا دست، ماموران این اداره با استفاده از راه دسترسی چاه‌های گاز، خود را به ارتفاعات تابناک رسانده و طی تعقیب و گریز، در فرصتی مناسب دو نفر از متخلفان شکار و صید را دستگیر کردند.

او افزود: از این متخلفان یک قبضه اسلحه دولول غیر مجاز کشف و ضبط شد و پرونده افراد مذکور به مقام قضایی تحویل داده شد.

سلمان پور با اعلام اینکه نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد بطور شبانه روزی در سطح حوزه استحفاظی حضور دارند و با متخلفین زیست محیطی برخورد می‌کنند، از کلیه دوست داران محیط زیست تقاضا کرد، هر گونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار