تابناک: البته در این میان باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که استانداران که نماینده حاکمیت در استان هستند، نیز نتوانسته اند در هیچ دولتی آنگونه که باید از حقوق مردم در این زمینه دفاع کنند.
کد خبر: ۸۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 23 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، شاید اگر در هرجای دنیا، خیابان های زیبا و هتل‌های فراوان و امکانات تفریحی و رفاهی مناسب به عنوان شاخصه‌های یک شهر در حال توسعه به شمار می‌رود و همین عوامل سبب می شود تا تمام توجهات از سوی دولت‌ها برای ادامه توسعه و حفظ شهر در شاخصه‌های به دست آمده، به این گونه شهرها معطوف شود.


استان اصفهان که همواره در واریز مالیات به خزانه در رتبه سه استان نخست در کشور است، اما در دریافت اعتبارات برای طرح های عمرانی همیشه به ته جدول پرداخت های دولت ها می رود.

این مسئله سالهاست که از سوی استانداران مختلف اصفهان در دولت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح شده اما گوش دولت‌ها تاکنون بدهکار این تذکرات نبوده است.

البته در این میان باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که استانداران که بالاترین مقام اجرایی در استان ها هستند، نیز نتوانسته اند در هیچ دولتی آنگونه که باید از حقوق مردم در این زمینه دفاع کنند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخابات استاندار اصفهان یکی از خواسته های در اولویت مردم استان از زرگرپور، رساندن اصفهان به جایگاه واقعی خود در دریافت اعتبارات عمرانی بود اما متاسفانه با گذشت دو سال از فعالیت استاندار اصفهان، جایگاه اصفهان در دریافت اعتبارات تغییر چندانی نکرده است و در همان رتبه همیشگی ایستاده است!.

حال با توجه به این شرایط و تعدد پروژه‌های عمرانی استان اصفهان که بیشتر آنها سالهاست در حالت کارگاهی باقی مانده است، آیا تلاش استاندار اصفهان و دیگر مسئولان ذی ربط برای دریافت اعتبارات بیشتر در این حوزه، کافی بوده است و می توان هرسال تنها با ژست گلایه مندی به این جمله بسنده کرد که «رتبه اصفهان در پرداخت مالیات به خزانه در جایگاه سه استان نخست اما در واریز اعتبارات از سوی دولت به اصفهان در ردیف های آخر یا یکی مانده به آخر است»!؟.

این حرف را استاندار اصفهان در گردهمايي مديران عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و شركت‌هاي تابعه نیز تکرار کرد و با بيان اينكه اصفهان سالانه 5 هزار ميليارد تومان ماليات به خزانه كشور پرداخت و 11 استان را اداره مي كند، گفت: اين در حالي است كه اين استان در اختصاص بودجه هاي عمراني در رديف يك به آخر است.

در این دوسال نوبخت معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به اصفهان نیز سفر داشت و طی این سفر با استاندار و تعدادی از نمایندگان نیز دیدار داشت اما گویی خروجی این سفر به اندازه مطالبات مردم استان از حاکمیت نبوده است و مسئولان اصفهانی به ویژه استاندار نتوانسته در این مدت با همکاران دولتی خود بر سر توجه بیشتر به استان به تفاهم برسد!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار