مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 25 February 2015

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز چهارشنبه با شرکت 470 نفر از نخبگان و چهره های برتر قرآنی کشور در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) تبریز آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات سراسری قرآن، 250 شرکت کننده مرد و 220 شرکت کننده زن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کنند.

برپایی غرفه‌های عرضه محصولات قرآنی، همایش‌های "استاد شهریار و قرآن" و "علامه طباطبایی و قرآن"، برپایی 200 محفل قرآنی در نقاط مختلف استان و برپایی کارگاه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های جنبی این مسابقات خواهد بود.

دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد عالی برگزاری در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مصلای امام خمینی تبریز، اظهار داشت: قرآن معجزه بی‌همتای رسول رحمت و مهربانی است که این نقطه از خاک ایران اسلامی به تلاوت آیات نورانی آن منور خواهد شد.

وی با بیان این که قرآن کریم نوری بود که در دل نبی ‌مکرم اسلام تابید و نورانیت آن چراغ راه بشریت شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با رهبری امام راحل و با تمسک به ثقلین یعنی کتاب خدا و عترت پیامبر شکل گرفت.

جبارزاده با اشاره به همزمانی این مسابقات با ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسابقات سراسری قرآن به نحو احسن در فضای معنوی شهر تبریز برگزار شود و ما تلاش می‌کنیم میزبانان خوبی برای این مسابقات باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن خوشامدگویی به تمام قاریان، حافظان، قرآن‌پژوهان و شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم، برای خادمان قرآن آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :